بیست و دومین شماره دوماهنامه

بیست و دومین شماره از دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا در ۶۴ صفحه منتشر شد و نسخه الکترونیک آن نیز بر روی سایت رسمی بورس کالای ایران و پایگاه اطلاع رسانی کالاخبر قرار گرفت.

به گزارش کالاخبر؛ تیتر یک این شماره از دوماهنامه با عنوان «شاخص آجیل بورسی شد» منتشر شده که به گزارشی از آیین راه اندازی معاملات پسته در بورس کالای ایران اشاره دارد.

در ابتدای این شماره از نشریه به ماجراجویی در بازار پسته پرداخته و ضمن ارایه آماری از مصرف پسته در ایران و جهان، گذری به تولید و مصرف جهانی پسته و بازار آمریکا به عنوان رقیب ایران داشته ایم.

پسته ایران و آمریکا از نگاه آمار نیز عنوان گزارش بعدی این مجله است که به اقتصاد پسته در این دو کشور پرداخته است.

در گزارش بعدی، با فرآورده های پادشاه آجیل بیشتر آشنا شده و روش محاسبه اونس طلای پسته را بررسی خواهیم کرد.

در ادامه، گفتگو با محمد حسین شمس فرد رییس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران با عنوان «پسته بورسی می تواند مانند زعفران موفق باشد» را می خوانید.

پس از مروری بر لغت نامه پسته، گفتگو با محمدرضا فرشچیان عضو هیات رییسه اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران آمده است که از «پسته خندان بورسی به شرط نبود دخالت بیرونی» سخن گفته است.

نمایندگان مردم در استان کرمان نیز در گفتگو با این نشریه، معتقدند بورس کالا برند پسته ایران را تقویت می کند.

در این شماره، زندگینامه غلامرضا آگاه را با عنوان «آگاه، مردی که پسته با او خندید» مرور می کنیم و در ادامه یادداشت محسن جلال پور را در خصوص این فعال بازار پسته می خوانیم.

مروری کوتاه بر زندگی مرحوم اسدالله عسگر اولادی به عنوان مشهورترین تاجر ایران نیز در این شماره از دوماهنامه منتشر شده است.

«غوغای سه قلوهای بازار آتی» نیز عنوان گزارش دیگری است که آمار معاملات پسته، زعفران و زیره سبز را در ۷ ماهه اول امسال حکایت می کند.

علیرضا ناصرپور سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران نیز طی مصاحبه ای با دوماهنامه از افزایش انبارهای بورسی سخن گفته است.

«قیمت واقعی پسته برای همگان قابل مشاهده شد» عنوان مصاحبه نایب رییس اول کمیسیون تخصصی اتاق بازرگانی ایران است که طی آن، به مزایای عرضه پسته در بورس اشاره شده است.

پس از آن گفتگو با رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان را می خوانیم و با ۱۰ خاصیت طلای سبز برای تندرستی آشنا می شویم.

در ادامه مصاحبه هایی با عنوان «عینک خوش بینی به عرضه پسته در بورس کالا» و «فیض آبادتربت حیدریه کالیفرنیایی دیگر» آمده است.

«مخالف بودم، موافق شدم» و «بورس کالا فی نفسه ابزار کلیدی رونق تولید است» عنوان مطالب بعدی بوده و گزارش آمار معاملات ۷ ماهه بازار فیزیکی بورس کالای ایران پایان بخش بیست و دومین شماره از دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالای ایران است.

علاقه مندان می توانند فایل کامل نسخه الکترونیک بیست و دومین شماره از دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا را از آدرس ذیل دریافت کنند.

http://www.imereport.ir/d/2019/12/07/0/18565.pdf

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها