• ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
  • کد خبر: 35149
چین

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد صادرات چین در ماه نوامبر برای چهارمین ماه متوالی با کاهش روبرو شده است.

به گزارش «کالاخبر»،گمرک چین اعلام کرد: صادرات این کشور طی ماه نوامبر برای چهارمین ماه متوالی کاهش داشته است.

این در شرایطی است که فعالان بازار انتظار داشتند صادرات چین طی ماه نوامبر با افزایش روبرو شود. این مساله نشان می دهد جنگ تجاری آمریکا و چین همچنان فشار زیادی را بر صنایع و تولیدکنندگان چینی وارد می کند.

جنگ تجاری ۱۷ ماهه آمریکا و چین خطر رکود اقتصادی جهان را به شدت افزایش داده است. این مساله موجب شده تا گمانه زنی ها درباره اتخاذ سیاست های محرک پولی و مالی از سوی چین با هدف تقویت رشد و رونق اقتصادی بیشتر شود.

آمارهای رسمی نشان می دهد صادرات چین طی ماه نوامبر با ۱.۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده است. تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که صادرات چین در این مدت با رشد یک درصدی روبرو شود.

واردات چین در این مدت ۰.۳ درصد نسبت به سال قبل بیشتر بوده است. تحلیلگران اقتصادی پیش بینی افت ۱.۸ درصدی واردات چین را مطرح کرده بودند. این نخستین افزایش واردات چین از آوریل به شمار می رود.

آمریکا و چین همچنان در حال مذاکره برای دستیابی به یک توافق تجاری موقت هستند. امضای قانون حمایت از معترضان هنگ کنگی توسط ترامپ با واکنش شدید و منفی چین روبرو شده است.

طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای هدف قراردادن اردوگاه های مسلمانان اویغور در چین نیز با خشم مقام های پکن روبرو شده است.

مازاد تجاری چین در ماه نوامبر به ۳۸.۷۳ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در نظرسنجی رویترز از کارشناسان اقتصادی  ۴۶.۳۰ میلیارد دلار اعلام شده بود.

مازاد تجاری چین با آمریکا نیز به ۲۴.۶۰ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در ماه اکتبر به ۲۶.۴۵ میلیارد دلار رسیده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها