• ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
  • کد خبر: 35188
مس

پس از کاهش چندین ماهه تولید مس تصفیه شده جهانی، روند تولید این محصول طی ۸ ماهه ۲۰۱۹ میلادی، افزایشی شد.

به گزارش «کالاخبر»، جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG) حاکیست: تولیدکنندگان جهانی مس از ابتدای ژانویه تا پایان ماه آگوست ۲۰۱۹، حدود ۱۵ میلیون و ۹۲۴ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۵ میلیون و ۹۱۵ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۵ صدم درصدی است.

اما ظرفیت کارخانه‌های مس تصفیه شده طی ۸ ماهه امسال میلادی برخلاف ماه‌های پیش، نزولی شد. به طوری که ظرفیت این کارخانه‌ها طی مدت یاد شده به ۱۹ میلیون و ۵۸ هزار تن رسید که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (۱۹ میلیون و ۴۷۴ هزار تن)، ۲.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

افزایش ظرفیت معادن مس جهانی و کاهش تولید آنها

بنا به این گزارش، شرکت‌های مس جهانی طی ۸ ماهه امسال، حدود ۱۳ میلیون و ۴۳۵ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۳ میلیون و ۴۸۲ هزار تن بود که حاکی از کاهش حدود ۳۵ صدم درصدی میزان تولید است.

از این میزان، ۷ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۳۰۰ تن مربوط به قاره «امریکا»، ۲ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۱۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۴۳۰ هزار و ۲۰۰ تن «افریقا»، یک میلیون و ۱۸۵ هزار تن «اروپا» و ۷۱۴ هزار و ۹۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

همچنین، ظرفیت معادن مس جهانی از ابتدای ژانویه تا پایان اگوست امسال میلادی، ۱۶ میلیون و ۴۹۲ هزار تن شد که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (۱۶ میلیون و ۴۳۶ هزار تن)، ۳۴ صدم درصد افزایش یافت.

قیمت جهانی مس در مسیر صعود

بنا به این گزارش، نرخ جهانی مس نسبت به ۲ ماه گذشته میلادی (۵۶۷۱ دلار)، با حدود ۳۵۸ دلار افزایش، به حدود ۶۰۲۹ دلار در تن طی روزهای اخیر رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها