• ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
  • کد خبر: 3521
1200x-1.jpg

کارخانه آلمانی تولید مس آروبیس (Aurubis)، اعلام کرده است که پریمیوم مس کاتدی (هزینه تبدیل مس به کاتد مس) خود را از نرخ سال ۲۰۱۵ خود، یعنی ۱۱۰ دلار بر تن بر روی قیمت مس در بورس فلزات لندن، به ۹۲ دلار بر تن در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ کاهش خواهد داد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، این حرکت از سوی آروبیس، ممکن است کاهش حق پریمیوم مشابهی را در کودلکوی شیلی نیز سبب شود. کودلکو بزرگترین تولید کننده مس در جهان است. پریمیوم اروپای کودلکو بیش از پریمیوم آروبیس در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ بوده است.

افت تقاضا در چین، که مصرف کننده حدود ۴۵ درصد از مس جهان است، سبب نگرانی هایی شده است. قیمت معاملات سه ماهه مس در بورس فلزات لندن، در حال حاضر روی پایه ۵,۲۵۰ دلار بر تن ایستاده است که ۱۶ درصد کمتر از سال گذشته است.

از سوی دیگر گروه بین المللی تحقیقات مس (ICSG) میزان پیش بینی خود را از میزان تقاضای جهانی در نیمه دوم سال ۲۰۱۶، تغییر داده است و به جای ۰.۶ درصد رشد، اکنون انتظار ۱.۲ درصد کاهش را دارد و دلیل آن نیز کاهش سرعت رشد اقتصادی در چین است.

کاهش شدید در تولید مس

اکنون که گروه بین المللی تحقیقات مس،علیرغم کاهش برآورد خود از حجم تقاضای چین به فلز مس، تخمین خود را از میزان تولید مازاد کاهش داده است و پیش بینی کسری تولید در سال آینده را دارد، می توان گفت که در بخش عرضه مس، اتفاقات جدی باید روی داده باشد.

این شرکت همچنین میزان برآورد خود را از رشد استخراج مس در سال گذشته، از ۴.۴ درصد در ماه آوریل به ۱.۲ درصد کاهش داده است و همچنین رشد استخراج مس را در اواخر سال ۲۰۱۶، به جای ۵.۱ درصد برابر ۴.۲ درصد تخمین می زند.

از ابتدای سال تا کنون، تولیدکنندگان اصلی مس همچون بی اچ پی بیلیتون و ریوتینتو کاهش چشمگیری در تولیدات مس خود داشته اند.

همچنین معادن بسیاری به دلایل مختلف مانند اعتصاب کارگران، نا مساعد بودن شرایط آب و هوایی و یا کمبود برق، ناچار به کاهش یا توقف تولید خود شده اند.

رشد تولید مس پالایش یافته به مراتب قابل پیش بینی تر از رشد استخراج مس در معادن است چراکه وابستگی کمتری به محیط زیست و مسایل مرتبط با معدن دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها