Steel.jpg

کاهش قیمت ها در بازار فولاد کماکان ادامه دارد و از سوی دیگر ماه مبارک رمضان که تقاضا به صورت سنتی کاهش می یابد نیز در انتظار فعالان این بازار است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت میلگرد پس از رکوردشکنی ۱۸۰۰ تومانی در پایان فروردین ماه ، تاکنون در یک فاز کاهشی نوسان کرده تا جایی که حتی با شکسته شدن کف قیمتی ۱۵۰۰ تومان به کانال ۱۴۰۰ تومانی وارد شده است.
از سوی دیگر عقب نشینی تقاضا ، ترس از کاهش بیشتر قیمت ها، تلاش فروشندگان برای حفظ مشتری به قیمت اعطای تخفیفات بیشتر ، نزدیک بودن ماه مبارک رمضان به عنوان زمانی برای کاهش سنتی تقاضا و همچنین کاهش قیمت های جهانی ، مواردی است که به افت بیشتر نرخ در بازار داخلی دامن زده و می تواند شرایط سخت تری را به همراه آورد.
نکته مهم در عقب نشینی قیمتی در روزهای اخیر را باید همگام شدن تمامی مصنوعات فولادی را روند کاهشی قیمت ها دانست زیرا به جز میلگرد، تیرآهن ، ورق فولادی ، کلاف و حتی شمش نیز افت نرخ داشته که نشان دهنده وخامت اوضاع و همچنین استمرار روند کاهشی قیمت هاست.
نکته دیگری که بر بازار فولاد تأثیر گذارده را باید در قیمت های جهانی دانست زیرا رشد قیمت ها در بازار داخلی با اهرم جهش بهای جهانی محقق شد. از سوی دیگر برخی واقعیت های بازار فولاد از خروج سرمایه ها از این بازار پس از رکوردهای قیمتی خبر می دهد که می تواند وضعیت سخت تری را به همراه آورد هرچند که هم اکنون نیز ضعف نقدینگی در کنار افت روز افزون تقاضا نقش پاشنه آشیل بازار را بازی می کند.
با توجه به این موارد هنوز نمی توان در خصوص دورنمای بازار فولاد اظهارنظر قاطعی داشت زیرا روند کاهشی قدرتمند پیشین باز هم ادامه داشته و قیمت های جهانی فولاد و سنگ آهن نیز در حال تضعیف است. در هر حال با توجه به کاهش شتاب افت قیمت ها شاید بتوان به دورنمای بازار تا قبل از ماه مبارک رمضان امیدوار بود.

منبع: اقتصادنیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها