• ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
  • کد خبر: 35351
اوپک

تولید نفت‌خام ۱۴ عضو اوپک بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه نوامبر (آبان - آذر) روزانه ۱۹۳هزار بشکه کاهش یافت و به ۲۹ میلیون و ۵۵۱ هزار بشکه رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شانا، ۱۴ عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) براساس تازه‌ترین گزارش این سازمان، در ماه نوامبر ۲۹ میلیون و ۵۵۱ هزار بشکه نفت تولید کردند که این رقم نسبت به ۲۹ میلیون و ۷۴۴ هزار بشکه ماه اکتبر، ۱۹۳ هزار بشکه در روز کاهش نشان می‌دهد.

عربستان با تولید ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز، عراق با ۴ میلیون و ۶۳۹ و امارات با ۳ میلیون و ۱۰۲هزار بشکه در روز بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت اوپک به شمار می‌آیند.

افزایش بیش از ۲ دلاری قیمت نفت‌خام سنگین ایران

تازه‌ترین گزارش ماهانه اوپک همچنین‌ حاکی از آن است که قیمت نفت‌خام سنگین ایران در ماه نوامبر نسبت به ماه اکتبر ۲ دلار و ۷۹ سنت برای هر بشکه افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، میانگین هر بشکه نفت‌خام سنگین ایران در ماه نوامبر، ۶۰ دلار و ۷۳ سنت برای هر بشکه بوده، در حالی که این رقم در ماه اکتبر ۵۷ دلار و ۹۴ سنت برای هر بشکه ثبت شده است.

میانگین هر بشکه قیمت نفت‌خام سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون ۶۱ دلار و ۶۸ سنت بوده، این درحالی است که این رقم در سال ۲۰۱۸، ۶۸ دلار و ۹۷ سنت بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها