طلای جهانی

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد تحلیلگران وال استریت درباره روند قیمت طلا در روزهای آینده اختلاف نظر دارند.

به گزارش «کالاخبر»،در حالی که تحلیلگران اقتصادی وال استریت در نظرسنجی این هفته بر سر روند قیمت طلا در هفته پیش رو اختلاف نظر داشته اند ولی سرمایه گذاران و تاجران مین استریت پیش بینی کردند قیمت طلا در این مدت صعودی خواهد بود.

بر اساس این گزارش در نظرسنجی این هفته ۱۶ تحلیلگر اقتصادی وال استریت شرکت کردند که ۶ نفر معادل ۳۸ درصد اعلام کردند قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد و همین تعداد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا کاهشی خواهد بود. ۴ نفر دیگر معادل ۲۵ درصد نیز به عدم تغییر قیمت طلا رای دادند.

در نظرسنجی آنلاین نیز ۷۰۴ نفر شرکت کردند که ۴۵۶ نفر معادل ۶۵ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد. ۱۴۴ نفر معادل ۲۰ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۱۰۴ نفر معادل ۱۵ درصد نیز گفتند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افزایش ۰.۶ درصدی روبرو شده است. در نظرسنجی هفته گذشته ۴۴ درصد تحلیلگران وال استریت گفته بودند قیمت طلا با کاهش روبرو می شود و ۶۱ درصد سرمایه گذاران مین استریت به افزایش قیمت طلا رای داده بودند.

اکثر تحلیلگران و سرمایه گذاران تمرکز اصلی خود را بر روی توافق تجاری آمریکا و چین قرار داده اند. تحلیلگران بر این باورند که در صورت نهایی شدن توافق تجاری دو کشور این مساله به ضرر طلا خواهد بود، چرا که رونق تجارت موجب افزایش رشد اقتصادی و کاهش ریسک می شود.

چارلی ندوس تحلیلگر ارشد LaSalle Futures Group در این باره گفت: هنوز شک و تردیدهای زیادی درباره حل و فصل نهایی اختلافات تجاری آمریکا و چین وجود دارد. مشکل اصلی جزئیات توافق تجاری خواهد بود.

وی افزود: شاخص ارزش دلار آمریکا ممکن است با کاهش روبرو شود و این مساله به طلا کمک خواهد کرد.

جورج گرو تحلیلگر ارشد RBC Wealth Management نیز پیش بینی می کند قیمت طلا با افزایش روبرو می شود. به اعتقاد وی قیمت طلا در کوتاه مدت بین ۱۴۵۰ تا ۱۵۰۰ دلار در نوسان خواهد بود ولی در بلندمدت روندی کاملا صعودی دارد.

جان ویر تحلیلگر موسسه Walsh Trading تاکید کرد: پیشرفت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین به نفع اکثر کالاها غیر از طلا است.

آدریان دی رئیس موسسه سرمایه گذاری Adrian Day Asset Management نیز گفت: قیمت طلا طی هفته آینده تغییر چندانی نخواهد داشت ولی در میان مدت صعودی خواهد بود. پیروزی بوریس جانسون در انتخابات انگلیس نشان می دهد که برگزیت به هر حال به هر شکلی انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها