جنگ تجاری

چین عوارض اضافی را که قرار بود در پانزدهم دسامبر بر برخی کالاهای آمریکایی وضع کند، به تعویق انداخت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، پس از اینکه بزرگ ترین اقتصاد های جهان در مورد مرحله اول قرارداد تجاری توافق کردند، کمیسیون عوارض گمرکی شورای دولتی چین اعلام کرد این کشور عوارض اضافی را که قرار بود در پانزدهم دسامبر بر برخی کالاهای آمریکایی وضع کند، به تعویق می‌اندازد.

طبق این قرارداد که ماه هاست شایعات پیرامون آن بازارهای جهانی را سرگردان کرده است، عوارض آمریکا در ازای افزایش خرید محصولات کشاورزی و سایر کالاهای این کشور توسط چین کاهش می یابد.

عوارض تلافی‌جویانه چین که قرار بود در پانزدهم دسامبر اجرایی شوند، برخی کالاها از ذرت و گندم گرفته تا خودروهای آمریکایی و قطعات خودرو را در بر می گیرد.

این کمیسیون در بیانیه ای که در وب سایت وزارتخانه های دولتی چین مانند وزارت دارایی این کشور منتشر شد، اعلام کرد عوارضی که قبلاً بر کالاهای آمریکایی اعمال شده بود، همچنان پابرجا هستند.

در این بیانیه آمده است: چین امیدوار است بر اساس برابری و احترام متقابل با آمریکا همکاری کند تا نگرانی های اصلی هر دو طرف برطرف شود و روابط پایدار اقتصادی و تجاری بین چین و آمریکا بهبود یابد.

چین توافق کرده طی دو سال آینده، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار بیشتر از سال ۲۰۱۷ محصولات و خدمات از آمریکا وارد کند.

بیانیه ای که توسط نمایندگی تجارت آمریکا منتشر شد نشان می‌دهد آمریکا ۲۵ درصد عوارض بر ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را دست نخورده باقی می گذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها