طلا

در حالی که قیمت طلا بالاتر از سطح حمایتی ۱۴۵۸ دلاری حفظ شده است، سئوال اساسی این است که آیا کانال نزولی قیمت ادامه خواهد داشت؟

به گزارش «کالاخبر»، تحلیلگران تکنیکال بر این باورند که قیمت طلا همچنان در کانال نزولی قرار دارد، کانالی که از ۱۹ اوت تاکنون درون آن قرار گرفته است. بنابر این هرگونه افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی محدود خواهد بود.

بر اساس این گزارش تحلیل تکنیکال نشان می دهد قیمت طلا همچنان سطح مقاومتی حساس و روانی ۱۴۸۰ دلاری را بالای سر خود می بیند. سطح حمایتی حساس قیمت طلا نیز در ابتدا ۱۴۵۸ دلار و سپس ۱۴۴۵ دلار خواهد بود.اگر این سطوح حمایتی از دست برود، احتمال ریزش قیمت طلا تا ۱۴۱۰ دلار وجود خواهد داشت.

از سوی دیگر اگر سطح مقاومتی ۱۴۸۰ دلاری با قدرت شکسته شود، هدف نخست قیمت هر اونس طلا محدوده ۱۵۱۵ دلار خواهد بود. با دستیابی به این هدف، سطح مقاومتی بعدی برای طلا ۱۵۳۵ دلار خواهد شد و در نهایت طلا می تواند به سوی هدف ۱۵۵۷ دلاری حمله کند.

این در شرایطی است که بی تاکر مدیر موسسه سرمایه گذاری Metalla Royalty & Streaming بر این باور است که قیمت طلا تا زمانی که سیاست های انبساطی پولی بانک های مرکزی جهان ادامه داشته باشد، روند صعودی خواهد داشت.

وی افزود: طلا اکنون بهترین سرمایه گذاری برای پوشش ریسک ناشی از تنش های سیاسی و اقتصادی و تجاری است. به نظر من قیمت طلا طی سال آینده به ۱۹۰۰ دلار خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها