فولاد

تقاضای فولاد چین طی سال ۲۰۲۰ میلادی کاهش می یابد. مهمترین علت این امر کاهش مصارف فولاد در خودروسازی های این کشور اعلام شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از وب سایت شنهوا، میزان تقاضای فولاد چین طی سال ۲۰۲۰ میلادی به ۸۷۴ میلیون تن کاهش خواهد یافت. در حالی که میزان مصرف این محصول در چین طی سال ۲۰۱۹ میلادی با ۶ درصد رشد نسبت به سال پیش از آن ۹۳۰ میلیون تن پیش بینی شده است. طی ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی میزان مصرف ظاهری فولاد خام در چین با رشد ۸.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی ۷۸۱ میلیون و ۵۳۰ هزار تن به ثبت رسید.

میزان تقاضای فولاد در بخش ساخت و ساز طی سال آینده میلادی با ۰.۶ درصد افت به ۴۷۵ میلیون تن کاهش خواهد یافت. همچنین در صنعت ماشین آلات میزان تقاضای این محصول بدون تغییر نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۴۲میلیون تن پیش بینی شده است.

با این وجود، پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۰ میلادی مصرف فولاد چین در بخش انرژی با رشد ۱.۵ درصدی به ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن افزایش یابد. این در حالی است که در بخش خودروسازی بیشترین میزان افت تقاضای فولاد را خواهد داشت و با ۳.۶ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی به ۴۸ میلیون و ۲۰۰هزار تن خواهد رسید.

همچنین چین بزرگترین فولادساز جهان است که سال ۲۰۱۸ میلادی که با تولید ۸۹۰ میلیون تن فولاد خام در جایگاه نخست جهان قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها