پتروشیمی

ارزش بازار جهانی محصولات پتروشیمی در سال آینده میلادی به ۸۸۵ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار می‌رسد

به گزارش «کالاخبر»، گزارش موسسه «ترنسپرنسی مارکت ریسرچ» نشان می‌دهد که انتظار می‌رود ارزش بازار جهانی محصولات پتروشیمی در سال‌های آینده با رشد قابل توجهی روبه‌رو باشد.

براساس این گزارش، ارزش بازار جهانی محصولات پتروشیمی در سال‌های پیش‌رو شاهد رقابتی متعادل خواهد بود، بازیگران کلیدی در بازار برای رهبری و تسلط بر بازار بر ادغام و همکاری با شرکت‌های کوچک و منطقه‌ای تمرکز خواهند داشت.

سینوپک لیمیتد چین، شورورن فیلیپس کمیکال ال‌ال‌سی آمریکا، دو پونت امریکا، شل کمیکال، توتال فرانسه، سومیتمو کمیکال ژاپن، سابیک عربستان، لیوندبیسل اینداستریز هلند، اکسون موبیل آمریکا، داو کمیکالز آمریکا و بی‌ای‌اس‌اف (باسف) آلمان از جمله شرکت‌های بزرگ و بازیگران اصلی در بازار جهانی محصولات پتروشیمی به شمار می‌آیند.

برآوردها حکایت از این دارد که نرخ رشد ترکیبی سالانه بازار جهانی محصولات پتروشیمی در بازه زمانی ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ میلادی با ۶.۸۰ درصد رشد روبه‌رو خواهد بود و ارزش آن تا پایان دوره مورد بررسی به ۸۸۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

بخش اتیلن طلایه دار محصولات جهانی پتروشیمی خواهد بود و انتظار می‌رود در این بازه زمانی جایگاه محوری خود را حفظ کند.

براساس تقسیم‌بندی جغرافیایی، آسیا-اقیانوسیه به دلیل سهم قابل توجه در صدر بازارهای جهانی پتروشیمی قرار خواهد داشت، این منطقه بر بازار احاطه و سهم بزرگی از بازار محصولات جهانی پتروشیمی خواهد داشت.

افزایش مصرف کنندگان نهایی برای تشویق بازار جهانی پتروشیمی

انتظار می‌رود بازار جهانی محصولات پتروشیمی به دلیل رشدی فزاینده برای کالاهای پتروشیمی و برنامه‌های توسعه‌ای در مناطق موردنظر با رشد خیره‌کننده‌ای روبه‌رو باشد.

اقتصادهای نوظهور به دنبال بهره‌گیری از صنعت پتروشیمی برای مصارف مختلف هستند که این موضوع به افزایش تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی منجر خواهد شد.

توسعه مجتمع‌های پتروشیمی سبب افزایش ارزش بازار محصولات این صنعت می‌شود، صنعت خودروسازی تاثیری بسزا بر افزایش مصرف محصولات پتروشیمی خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها