طلا

تحلیلگران بین المللی بر این باورند که چشم انداز بازار طلا در سال ۲۰۲۰ میلادی تحت تاثیر رویدادهای سیاسی قرار خواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر»،قیمت طلا در سال ۲۰۱۹ میلادی با رشد ۱۵ درصدی روبرو شده که این بهترین عملکرد در ۹ سال اخیر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش نگرانی ها درباره رشد اقتصادی جهان، تنش های سیاسی و نگرانی ها درباره جنگ تجاری و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در سال ۲۰۱۹ داشته است.

با تشدید نگرانی های سیاسی و تجاری، قیمت هر اونس طلا در ماه سپتامبر به ۱۵۵۴ دلار رسید ولی با کاهش این نگرانی ها قیمت طلا اکنون به زیر ۱۵۰۰ دلار رسیده است.

تحلیلگران بر این باورند که چشم انداز قیمت طلا در سال ۲۰۲۰ نیز درخشان و روشن خواهد بود. نوسانات ارزش دلار آمریکا، مسیر نرخ بهره و شرایط سیاسی جهان می تواند از قیمت طلا حمایت کند.

کاترین دویل متخصص سرمایه گذاری موسسه BNY Mellon Real Return در این باره گفت: عوامل مختلفی بر قیمت طلا موثر خواهد بود، از جمله نرخ بهره واقعی، نگرانی نسبت به رکود اقتصادی و سیاست های پولی و مالی.

وی افزود: گرچه بازارهای جهانی اکنون تحت تاثیر سیاست های انبساطی پولی بانکهای مرکزی قرار گرفته است ولی باید تا ماه های نخست ۲۰۲۰ منتظر ماند و سیاست های پولی بانکهای مرکزی بزرگ جهان را ارزیابی کرد آن هم در شرایطی که انتخابات آمریکا در پیش است.

کریس فورگان رئیس موسسه سرمایه گذاری Fidelity Multi Asset Open Range نیز بر این باور است که قیمت طلا طی سال آینده تحت تاثیر ارزش دلار آمریکا، تحولات سیاسی و نرخ بهره واقعی قرار خواهد داشت.

لوکمن اوتونگا تحلیلگر ارشد Forex Time نیز گفت: قیمت طلا این پتانسیل را دارد که در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱۵۵۰ دلار برسد، البته اگر ریسک های سیستمی همچنان در بازار وجود داشته باشد. از سوی دیگر بهبود روابط آمریکا و چین و کاهش تنش های سیاسی می تواند قیمت طلا را تا ۱۳۰۰ دلار کاهش دهد.

شریدان آدمانس تحلیلگر موسسه The Share Centre نیز تاکید کرد: قیمت طلا تا ۱۲ ماه آینده به ۱۵۵۰ دلار خواهد رسید و حتی می تواند سطح مقاومتی ۱۶۰۰ دلاری را نیز لمس کند.

کارستن منکه تحلیلگر موسسه تحقیقاتی Julius Baer International گفت: قیمت طلا تا پایان سال آینده به ۱۵۷۵ دلار خواهد رسید. این رقم در سال ۲۰۲۱ نیز به ۱۶۰۰ دلار افزایش خواهد یافت. البته این در صورتی است که اقتصاد آمریکا با رکورد روبرو شود.

موسسه سرمایه گذاری ING نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا در سال ۲۰۲۰ به طور میانگین به ۱۴۸۰ دلار خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها