نفت

طبق گزارش بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان با توجه به کاهش بیشتر تولید از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش و دورنمای افزایش رشد اقتصاد جهان، قیمت نفت احتمالاً افزایش خواهد یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از گالف نیوز، به لطف خوش بینی بازار نسبت به مرحله اول قرار داد تجاری چین و آمریکا و تمدید کاهش تولید اوپک و متحدانش، قیمت نفت برای سومین هفته پیاپی بین ۶۰ تا ۶۵ دلار در هر بشکه باقی ماند.

بازارهای نفت در روز جمعه شاهد قیمت  ۶۶.۱۴ دلار برای نفت برنت و  ۶۰.۴۴ دلار برای نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا بودند. به نظر می رسد قیمت نفت سال جاری میلادی را  با رویکردی مثبت تر به پایان می رساند.

بازارها در روز پنجشنبه خبر های بهتری در مورد قرارداد تجاری آمریکا و چین دریافت کردند. چین لیست کالاهایی را که از عوارض معاف شده بودند اعلام کرد که در بین آن ها ۶ ماده شیمیایی و محصول نفتی آمریکا وجود داشت.

بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان با توجه به این شرایط مثبت در آخرین گزارش خود از دور نمای بازار در ۲۰۲۰، قیمت نفت را تا ۶۴.۵ دلار در هر بشکه افزایش داد و پیش بینی کرد قیمت نفت در سه ماه اول ۲۰۲۰ به اوج ۶۷ دلار می رسد.

در این گزارش آمده است:با توجه به کاهش بیشتر تولید از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش و دورنمای افزایش رشد اقتصاد جهان، قیمت نفت احتمالاً افزایش خواهد یافت.

سایر شرکت های بزرگ مثل گلدمن ساچز و یو بی اس هم  قیمت نفت را در ۲۰۲۰، بین ۶۰ تا ۶۵ دلار پیش بینی کرده اند.

علی رغم اخبار خوب در مورد مرحله اول جنگ تجاری و کاهش تولید ائتلاف اوپک، نگرانی در مورد عرضه مازاد نفت به شدت بر قیمت این کالا در سال آینده تاثیر می گذارد. آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود تخمین می زند بازارهای نفت ۰.۷ میلیون بشکه در روز در سه ماه اول ۲۰۲۰ مازاد عرضه داشته باشند. یو بی اس هم ۰.۳ میلیون بشکه در روز مازاد عرضه را برای ۲۰۲۰ و ۰.۶ میلیون بشکه را برای  نیمه اول سال آینده میلادی پیش بینی می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها