• ۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
  • کد خبر: 35925
طلا

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری State Street Global بر این باورند که جنگ تجاری و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هنوز حل و فصل نشده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از کیتکو نیوز، گرچه نگرانی بازار نسبت به تنش های تجاری چین و آمریکا تا حدی کاهش یافته و ثبات سیاسی به طور نسبی در بریتانیا برقرار شده است ولی جورج میلینگ استنلی تحلیلگر ارشد State Street Global بر این باور است که نااطمینانی و نگرانی در سال ۲۰۲۰ از بازار دور نخواهد شد و طلا همچنان در رادار سرمایه گذاران خواهد بود.

وی در ادامه افزود: توافق تجاری موقت بین آمریکا و چین از یک سو و پیروزی محافظه کاران در انتخابات انگلیس موجب کاهش نگرانی ها در بازارهای بین المللی شده است ولی این ۲ عامل هنوز تاثیر مهمی بر بازار طلا در سال ۲۰۲۰ خواهد داشت و می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت این فلز گرانبها شود.

این تحلیلگر بین المللی اظهار داشت: مسائل اصلی و جدی بین آمریکا و چین هنوز حل نشده است و موجب افزایش نااطمینانی در بازارهای مالی خواهد شد و این مساله در نهایت به نفع طلا خواهد بود.

وی درباره اوضاع انگلیس نیز گفت: بوریس جانسون موفق به کسب اکثریت کرسی های پارلمانی شده است ولی سرمایه گذاران هنوز نمی دانند تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دقیقا چه خواهد بود و برگزیت چه تاثیری بر اقتصاد خواهد داشت.

استنلی پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا سال آینده در محدوده ۱۴۵۰ تا ۱۶۰۰ دلار در نوسان خواهد بود.

وی در این باره گفت: ما وارد یک مرحله باثبات از رشد متعادل قیمت طلا برای آینده قابل پیش بینی شده ایم. نوسانات و تنش های سیاسی یک عامل مهم برای افزایش قیمت طلا خواهد بود. اگر تنش های تجاری و نااطمینانی های سیاسی به همین وضعیت ادامه یابد، فدرال رزرو آمریکا و سایر بانکهای مرکزی بزرگ جهان چاره ای جز پایین نگه داشتن نرخ بهره نخواهند داشت. این مساله موجب خواهد شد تا نرخ بهره واقعی بسیار پایین بوده و سرمایه گذاران برای خرید طلا تشویق شوند.

استنلی تصریح کرد: حتی اگر فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در سال ۲۰۲۰ افزایش دهد این مساله تاثیر محدودی بر قیمت طلا خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها