• ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
  • کد خبر: 35937
طلا

در میان داد و ستد و ادغام های متعدد در سال جاری، دستیابی شرکت نیومنت به گلدکورپ دستاوردی چشم گیر به حساب می آید. این قرارداد ۱۰ بیلیون دلاری که در ژانویه سال جاری اعلام شد، افزایش قیمت طلا و تلاش تولیدکنندگان برای تامین بازار را به همراه داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از کیتکونیوز این موج افزایش با ادغام رندگلد با باریکگلد در سال ۲۰۱۸ آغاز شد. همچنین، زمانی که قیمت ها بالا بودند، غول های این بازار با فروش بخشی از دارایی هایشان، فعالیت های جانبی خود را از نظر مالی تامین کردند.سال آتی نیز از این روند مستثنی نخواهد بود و همچنان شاهد خرید و ادغام شرکت های مختلف خواهیم بود.

در ادامه برترین معادن طلا سال ۲۰۱۹ را معرفی می شود:

Newmont-Goldcrp با ارزش ۱۰ بیلیون دلار

نیومنت با ادغام با شرکت گلدکرپ به اعتبار ۱۰ بیلیون دلاری رسید. انتظار می رود طی یک چشم انداز ۱۰ ساله، این شرکت سالانه بین ۶ الی ۷ میلیون انس طلا تولید کند.نیومنت برخی دارایی های خود را فروخته است که از میان آنها می توان به ردلیک با ارزش ۳۷۵ میلیون دلار و کالگوری با ارزش ۸۰۰ میلیون دلار اشاره داشت.

Kirklake-Detour Gold با ارزش ۳.۶۸ بیلیون دلار

کرکلیک در ماه نوامبر اعلام کرد که با اعتبار ۳.۶۸ بیلیون دلار با شرکت دیتورگلد ادغام می شود. ولی بازار چندان با این مسئله موافق نبود و پس از ادغام این دو شرکت، به عنوان تلافی، ارزش سهام کرکلیک را تا ۲۰ درصد کاهش داد.  این قرارداد هنوز نهایی نشده است و منظر تایید سهام داران در سال جدید می باشد.

Endeavour Gold – Centamin با ارزش ۱.۹ بیلیون دلار

شرکت اندیور تمایل دارد با شرکت سانتیم قراردادی ۱.۹ بیلیون دلاری داشته باشد. این دو شرکت همچنان درحال مذاکره و بررسی این قرارداد می باشند. اندیور دارای چهار معدن در ساحل عاج و بورکینافاسو است.

Zijing Mining Group – Continental با ارزش ۱ بیلیون دلار

بزرگترین شرکت معدن چین پیشنهاد کرده است تا شرکت کانتیننتال گلد کانادا را با قیمت ۱ بیلیون دلار بدست آورد. شرکت کانتیننتال در حال اتمام ساخت پروژه طلای بوریتیکا در کلمبیا می باشد که اولین معدن جدید این کشور طی ۱۰ سال گذشته است. انتظار می رود فعالیت این معدن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ آغاز شود.

Equinox Gold – LeaGold Mining با ارزش ۵۷۸ میلیون دلار

آنگونه که اوایل ماه جاری اعلام شد، شرکت اکینوکس توانست شرکت لئوگلد را بدست آورد. تولید طلا توسط این دو شرکت در سال ۲۰۲۰ به ۷۰۰.۰۰۰ انس خواهد رسید و در سال ۲۰۲۱ به ۱ میلیون انس می رسد.

St. Barbara – Atlantic Gold با ارزش ۵۳۶ میلیون دلار

یک شرکت معدن استرالیایی برای خرید یک شرکت بازرگانی دریایی به کاندا آمد. شرکت آتلانتیک گلد، یک شرکت معدن طلا در نوا اسکانیا می باشد. سنت باربارا دارای معادنی در غرب استرالیا و سیمبری است.

Resolute Mining – Toro Gold با ارزش ۲۷۴ میلیون دلار

ماجرای بزرگ دیگر در زمینه خرید و ادغام شرکت ها، دستیابی شرکت رزولوت به شرکت تورو در آفریقا بود. عمده فعالیت شرکت تورو در معدن طلای ماکو در سنگال می باشد. که ۱۵۶.۹۲۶ انس طلا را با قیمت تقریبا ثابت ۶۵۵ دلار بر انس تولید نمود. شرکت رزولوت امسال معدن زیرزمینی خود را در مالی افتتاح کرد.

Osisko Gold Royalties – Barkerville Gold Mines با ارزش ۲۵۸ میلیون دلار

شرکت اوسیسکو، شرکت معادن طلای بارکرویل را که در حال توسعه یک پروژه در مرکز بریتیش کلمبیا می باشد بدست آورد. قبل از اعلام این قرارداد، اوسیسکو در خصوص برخی موارد با شرکت بارکرویل گفت و گو داشت.

Northern Star Resources – Echo Resources با ارزش ۱۶۹ میلیون دلار

نورترن استار در حال بدست آوردن تمامی اراضی پیرامون پروژه طلا یاندال در غرب استرالیا می باشد و در این راستا شرکت اکو را بدست آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها