نفت

قیمت نفت برنت امروز با ۲۰ سنت افزایش به ۶۸ دلار و ۳۶ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، به دنبال خوش بینی نسبت به توافق تجاری آمریکا و چین و در حالی که پس از حملات هوایی آمریکا به مواضع گروه های عراقی تجار از نزدیک تحولات خاورمیانه را دنبال می کنند، قیمت نفت امروز به بالاترین رقم در طی ۳ ماه گذشته رسید.

بازارها در ابتدا واکنش چندانی به خبرها در مورد حملات هوایی امریکا علیه مواضع گروه های شیعی مستقر در عراق و سوریه نشان ندادند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۵ سنت افزایش به ۶۱ دلار و ۷۷ سنت رسید. قیمت این شاخص نفتی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۳۶ درصد رشد داشته است.

قیمت نفت برنت نیز امروز با ۲۰ سنت افزایش به ۶۸ دلار و ۳۶ سنت رسید. قیمت این شاخص بین المللی بازار نفت در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۷ درصد افزایش داشته است.

مارگارت یانگ، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس گفت: به دلیل تعطیلات سال نوی میلادی حجم معاملات در بازار پایین است.قیمت نفت به بالاترین رقم ها از زمان حمله به تاسیسات نفتی عربستان در ماه سپتامبر رسیده و تجار نیز در مورد امکان برداشت سود پایان سال محتاطانه رفتار می کنند.

روز یکشنبه، وزارت بازرگانی چین دیروز اعلام کرد در زمینه امضای توافق تجاری از نزدیک با مقامات آمریکایی در ارتباط است.

دو کشور روز ۱۳ دسامبر از دستیابی به فاز نخست توافق تجاری، کاهش برخی از تعرفه های آمریکا علیه کالاهای چینی و افزایش صادرات آمریکا به چین خبر دادند. اما پس از آن جزئیات بیشتری از توافق به دست آمده اعلام نشده است.

دیگر عامل رشد قیمت نفت، کاهش حجم ذخایر نفت خام آمریکا بوده که هفته گذشته با ۵.۵ میلیون بشکه کاهش مواجه شد. در خاورمیانه، آمریکا روز یکشنبه حملاتی هوایی را علیه مواضع گروه کتائب حزب الله در عراق و سوریه انجام داد و معترضان عراقی میدان نفتی ناصریه در جنوب این کشور را به تعطیلی کشاندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها