جهان

یکی از خبرهای مهم رسانه‌ای جهان طی روزهای اخیر، خبر استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا بوده که هرچند، دونالد ترامپ می‌کوشد آن را بی‌اهمیت جلوه دهد اما بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای داشته و دامنه تأثیر آن حتی به بازارهای مختلف هم رسیده است.

به گزارش «کالاخبر»، در این میان، یکی از نکات قابل‌توجه، چگونگی واکنش بورس‌های کالایی به این استیضاح است و کارشناسان درصدد برآمده‌اند به این سؤال پاسخ دهند که آیا این استیضاح می‌تواند توقفی در روند رشد بازارهای کالا ایجاد کند یا خیر؟

«بیزینس اینسایدر» در گزارش اخیر خود، دیدگاه «کریس زاکادلی»، مدیر سرمایه‌گذاری و مشاور اقتصادی شرکت «الیانس» در امریکا را بازتاب داده است. طبق ارزیابی این سرمایه‌گذار، «خبر استیضاح ترامپ نمی‌تواند بازارها را دچار وقفه کند، زیرا در سنا اجماع لازم برای اجرای این طرح وجود ندارد و حتی اگر روند استیضاح ادامه یابد هم احتمال برکنار شدن رئیس‌جمهور بسیار کم است. بنابراین این استیضاح اثری در روند بازارها نخواهد داشت».

او بر این باور است که باید استیضاح را از دو منظر موردتوجه قرارداد، اول استیضاح و دوم برکناری رئیس‌جمهور. اولی روی بازارها تأثیری ندارد و دومی بازارها را با افت شدید روبرو می‌کند.

اما «دان کاترامبون»، کارشناس ارشد اقتصادی مرکز مطالعات بازار «ولشیر» نظری کاملاً مخالف دارد. او در مصاحبه‌ای با «بیزینس ایتسایدر» تأکید کرد: بی‌ثباتی عامل اصلی ایجاد بحران در بازارهاست و این استیضاح و حواشی آن ، یک عامل مهم بی‌ثبات کننده شرایط در اقتصاد است و بدون شک، روند معاملات کالاها در بورس‌های کالایی را  هم متأثر می‌کند.

وی ادامه داد: در مورد تأثیر این استیضاح روی اقتصاد در بلندمدت نمی‌توان نظر قطعی داد، ولی بدون شک تأثیر آن در کوتاه‌مدت و میان‌مدت مشاهده می‌شود. ما انتظار داریم استیضاح رئیس‌جمهور زمینه‌ساز بی‌ثباتی در فضای اقتصادی و سیاسی شود و این موضوع به‌طورقطع بازارها را هم متأثر می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها