gnnpnps5p1unjzhqkwp.jpg

روند رو به پایین طلای جهانی در روزهای اخیر موجب شده که برخی معامله‌گران سکه در بازار حاشیه‌نشین شوند و با احتیاط بیشتری معاملات خود را انجام دهند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، کاهش بهای اونس طی روز گذشته در بازارهای جهانی، موجب روند نزولی معاملات سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران شد.

دیروز معاملات آتی سکه بورس کالای ایران شاهد روند کاهشی قیمت ها بود، به طوری که سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و ۲۳ هزار تومان معامله شد و افت ۰/۲ درصدی را تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل شهریورماه با کاهش ۰/۲۲ درصدی به قیمت یک میلیون و ۳۷هزار تومان رسید. همچنین قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و ۵۴هزار تومان معامله شد و با افت ۰/۲۹ درصدی رو به رو شد. سکه تحویل آبان نیز با ۰/۳۳ درصد کاهش به قیمت یک میلیون و ۶۸ هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید اسفند ماه نیز با نرخ یک میلیون و ۸۵ هزار تومان معامله شد و افت ۰/۳۶ درصدی را به ثبت رساند.

حجم معاملات آتی سكه دیروز در بورس كالای ایران به ۷هزار و ۱۰۳ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۷۶۵ میلیارد ریال رسید

از سویی در بازار نقدی نیز قیمت ها روند رو به پایینی را تجربه کردند، به طوری که کارشناسان دلیل اصلی این افت را کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی اعلام و پیش‌بینی کردند که داد و ستدها در بازارهای سکه و طلا تا نیمه ماه رمضان کاهش یابد.  به عقیده آن ها کاهش قیمت سکه در بازار در چند روز اخیر فقط یک دلیل داشته و آن هم کاهش قیمت جهانی طلا به یکباره به میزان ۲۵ دلار در هر اونس بوده است.

به این ترتیب به تبع کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت سکه نیز در بازار داخلی کاهش یافت، این در حالی است که قیمت ارز تغییری را تجربه نکرده و غیر از قیمت جهانی طلا، هیچ عامل دیگری در کاهش قیمت سکه در بازار داخلی دخیل نبوده است.

به گفته فعالان بازار نیز در حال حاضر خرید و فروش ها در حد نرمال است، اما با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، پیش بینی می شود که داد و ستدها هم در این بازارها کاهش یابد.هم اکنون وضعیت داد و ستدها متعارف است ولی به نظر می رسد که تا اواسط ماه رمضان خرید و فروش ها کم شود.

به این ترتیب طی روزهای اخیر قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با کاهش شدیدی مواجه شده است، به طوریکه قیمت سکه تمام بهار آزادی که در اواسط هفته گذشته حدود یک میلیون و ۲۴ هزار تومان بود در حال حاضر به یک میلیون و ۹ هزار تومان تقلیل یافته است.

این در شرایطی است که نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی با  یک هزار تومان کاهش قیمت در بازار نقدی رو به رو شدند، به طوری که نیم سکه با قیمت ۵۲۱ هزار تومان، ربع سکه با قیمت ۲۷۸ هزار تومان به فروش رسید؛ سکه یک گرمی نیز در محدوده ۱۸۹ هزار تومان به فروش رسید

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها