مس

میزان تولید مس تصفیه شده جهانی طی ۹ ماهه ۲۰۱۹ میلادی، ۳ صدم درصد کاهش یافت. این در حالی است که ظرفیت تولید این محصول، با رشد همراه شده است.

به گزارش «کالاخبر»، جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG) حاکیست تولیدکنندگان جهانی مس از ابتدای ژانویه تا پایان ماه سپتامبر ۲۰۱۹، حدود ۱۷ میلیون و ۹۰۷ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۷ میلیون و ۹۱۳ هزار تن بود.

اما ظرفیت کارخانه های مس تصفیه شده طی ۹ ماهه سال جاری میلادی ۳.۲ درصد افزایش یافت. به طوری که ظرفیت این کارخانه ها طی مدت یاد شده به ۲۱ میلیون و ۴۳۹ هزار تن رسید اما رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۲۰ میلیون و ۷۷۷ هزار تن بود.

افزایش ظرفیت معادن مس جهانی و کاهش تولید آنها

بنا به این گزارش، شرکت های مس جهانی طی ۹ ماهه امسال، حدود ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۵ میلیون و ۱۹۸ هزار تن بود که حاکی از کاهش حدود ۳۱ صدم درصدی میزان تولید است.

از این میزان، ۸ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۳۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳ میلیون و ۷ هزار و ۶۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۶۰۶ هزار و ۶۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۳۳۳ هزار و ۶۰۰ تن «اروپا» و ۷۸۳ هزار تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

همچنین، ظرفیت معادن مس جهانی از ابتدای ژانویه تا پایان سپتامبر سال جاری میلادی، ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن شد که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (۱۸ میلیون و ۴۳۸ هزار تن)، ۳ صدم درصد افزایش یافت.

افزایش ۴۶۶ دلاری قیمت جهانی مس

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس نسبت به ۳ ماه گذشته میلادی (۵۶۷۱ دلار)، با حدود ۴۶۶ دلار افزایش، به حدود ۶۱۳۷ دلار در تن طی روزهای اخیر رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها