دژپسند

وزیر امور اقتصاد و دارایی از بخش خصوصی خواست برای تامین مالی به واسطه نهادهای خارجی در قالب فاینانس یا جذب سرمایه گذاران خارجی به دولت کمک کند.

به گزارش «کالاخبر»، فرهاد دژپسند روز سه شنبه در نود و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تاکید کرد: چنانچه در تامین مالی با مشکل روبرو شدیم، نباید اجازه دهیم سایر مشکلات و قوانین دست و پاگیر، مانع از چابکی و فعالیت بخش خصوصی شود.

به گفته وی، یک سال گذشته هیات مقررات زدایی مصوبه های خوبی داشته و به ویژه درباره زمین آن را شاهد بودیم که ابلاغ شد.

دژپسند با بیان اینکه تجارت کشور در ۹ ماهه امسال شرایط قابل قبولی دارد، افزود: هیچ‌کس فکر نمی‌کرد با فشارهای حداکثری که بر کشور وارد شده، وضعیت صادرات و واردات کمترین تفاوت را نسبت به سال گذشته داشته باشد، درحالی که رشد ۲۰ درصدی وزن صادرات غیرنفتی نشان دهنده جدیت بخش خصوصی است.

وی یکی از دغدغه‌های امروز را رشد سرمایه‌گذاری در کشور دانست و گفت: مقررات‌زدایی می‌تواند به رد این مشکل کمک کند و در بازار داخل نیز کریدور سوم تامین مالی یعنی بازار سرمایه می‌تواند راهگشا باشد.

وزیر اقتصاد پیرامون موضوع شهادت سردار سپهبد سلیمانی گفت: این روزها نه فقط ایران، منطقه و همه آزادی خواهان جهان در سوگ شهادت حاج قاسم نشسته‌اند و در این مدت نشان دادند که افراد می‌توانند به درجه محبوبیت در زمین و آسمان برسند بدون اینکه هزینه زیاد کنند، فقط کافی است اخلاص داشته باشند و از خود گذشتگی نشان دهند.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: سپهبد سلیمانی به دعوت رسمی عراق به این کشور سفر کرده بود و هیچ دلیلی بر اقدام تروریستی وجود نداشت.

وی افزود: آمریکا برخلاف تمام قوانین بین المللی از موضع قلدری و شبیه قوانین جنگل دست به اقدامی زد که حقوقدانان بین المللی نیز آن را رد می کنند، چنانچه این اتفاق برای یک شهروند ساده آمریکایی رخ داده بود، هیات حاکمه آمریکا به نحو دیگری برخورد می‌کرد، در حالیکه اکنون ترامپ ( رییس جمهوری این کشور) رسما لباس تروریستی بر تن کرده است.

دژپسند اضافه کرد: ایران در عرصه بین المللی با FATF دنبال این هستیم که با تامین مالی تروریسم مقابله کنیم، همین هیات حاکمه آمریکا به شکل رسمی بر اساس علام ترامپ از محل بودجه آن کشور مشغول ترویج تروریسم دولتی به بدترین شکل است.

وی تصریح کرد:  مردم منطقه هم به این اقدام پاسخ مناسب داده و نشان دادند که این ادعای ترامپ واهی و بی‌معنی بوده و هم مجلس عراق قانون خروج آمریکا از این کشور را تصویب کرد.

دژپسند با اشاره به حضور بی‌نظیر مردم ایران در تشییع پیکر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: این حضور، سرمایه و پشتوانه‌ای برای عرصه اقتصادی نیز هست که باید از آن استفاده کرد و این را بدانیم که در حوزه اقتصاد هر کاری در حوزه بهبود وضعیت انجام شود، حتما شاهد قدردانی مردم خواهد بود، چون مردم نشان دادند هر کس برای رفاه و امنیت و بهبود شرایط زندگی‌شان تلاش کند، مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها