نفت

بانک آمریکایی گلدمن ساکس در گزارشی اعلام کرد شعله‌ور شدن تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه ممکن است قیمتهای نفت را بالا نگه دارد اما نفت در صورتی در سطح قیمت فعلی می‌ماند که اختلال واقعی در عرضه جهانی روی دهد.

به گزارش «کالاخبر» ، گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کرد ریسک‌های قیمت برای نفت برنت در هفته‌های آتی در صورت عدم وقوع اختلال بزرگ در تولید نفت، نزولی هستند. نفت برنت در حال حاضر بالاتر از ۶۳ دلاری که پیش از وقایع اخیر معامله می‌شد، قرار دارد.

با هشدار آمریکا درباره ریسک بالای حملات موشکی به نزدیک پایگاههای نظامی و تاسیسات انرژی عربستان سعودی و خروج ایران از تعهدات برجامی، نفت برنت به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه و شاخص نفت آمریکا در نیویورک بالای ۶۵ دلار صعود کرده است.

پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در بغداد و تهدید ترامپ درباره انتقام جویی ایران و همچنین تهدید عراق به وضع تحریم‌های شدید در صورت بیرون کردن نیروهای نظامی آمریکایی، تنشها شدت گرفته است.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس در گزارش خود مدعی شد حملات سپتامبر به تاسیسات تولید نفت عربستان سعودی نشان داد که بازار در زمینه عرضه، انعطاف پذیری قابل توجهی دارد و اگر حمله ای به دارایی‌های نفتی رخ دهد، قیمتها از سطح فعلی اندکی بالا خواهند رفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این بانک آمریکایی به سرمایه گذاران پیشنهاد کرد در برابر چنین ریسکهای ژئوپلیتیکی خرید طلا بهتر از خرید نفت است و تاریخ نشان داده تحت چنین شرایطی این فلز ارزشمند فراتر از سطح قیمت فعلی صعود خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها