نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۰ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۶۵ دلار و ۱۷ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که تهدید وقوع جنگ در منطقه خاورمیانه تا حدودی فروکش کرده و سرمایه گذاران توجه خود را معطوف چشم انداز رشد اقتصاد جهانی کرده اند، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود. رشد ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی در آمریکا نیز در افت قیمت نفت موثر بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۰ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۶۵ دلار و ۱۷ سنت رسید و در مسیر اولین کاهش هفتگی در طی ۶ هفته گذشته قرار گرفت. قیمت نفت برنت از ابتدای هفته جاری تاکنون ۵ درصد کاهش داشته است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز امروز با ۲۰ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۵۹ دلار و ۳۶ سنت رسید و در مسیر ثبت اولین کاهش هفتگی در طی ۶ هفته گذشته قرار گرفت. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا نسبت به رقم های ثبت شده در جمعه گذشته حدود ۶ درصد کاهش نشان می دهد.

قیمت نفت اکنون پایین تر از رقمی است که قبل از حمله تروریستی آمریکا به کاروان حامل سردار سلیمانی در روز ۳ ژانویه و حمله تلافی جویانه ایران به مقر نظامیان آمریکایی قرار داشت.

بانک جی پی مورگان آمریکا در یادداشتی نوشت: هرچند قیمت ها به دلیل کاهش سطح ریسک در زمینه عرضه نفت خاورمیانه در حال کاهش است.اما ما فکر می کنیم همچنان ریسک های ژئولپتیک در منطقه به قوت خود باقی است.

فعلا سرمایه گذاران در بازار نفت روی حوزه هایی غیر از تنش های ژئوپلتیک منطقه خاورمیانه تمرکز کرده اند.

اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، میزان ذخایر نفت خام این کشور، بر خلاف پیش بینی هفته گذشته رشد داشته و میزان ذخایر بنزین این کشور نیز بیشترین رشد هفتگی را در طی ۴ سال گذشته تجربه کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها