سکه

در سومین هفته معاملاتی دی ماه ۱۳۹۸، معامله گران در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران بیش از یک میلیون و ۵۸۴ هزار ورقه بهادار مبتنی بر کالا را به ارزشی بیش از ۱۷۲۸ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال دادوستد کردند تا حجم و ارزش کل معاملات به نسبت هفته ماقبل به ترتیب ۲۷ و ۲۷۴ درصد رشد یابد.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی معاملات هفته قبل خریداران بیش از ۳۱۴ هزار و ۳۰۰ گواهی سپرده سکه طلا را از چهار خزانه بانک های سامان، صادرات، رفاه و ملت خریدند و ارزشی بیش از ۱۶۰۲ میلیارد و ۶۰۱ میلیون ریال را رقم زدند. این آمار در حالی به ثبت رسید که در هفته گذشته به دلیل التهاب ایجاد شده در بازار نقدی سکه و رشد بهای اونس جهانی طلا در پی بروز تنش های بین ایران و آمریکا، معامله گران به سمت سرمایه گذاری امن تر سوق پیدا کرده و به گواهی سپرده سکه اقبالی بیشتری نسبت به دو هفته پیش نشان دادند؛ به طوری که حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۳۴۴ و ۳۹۱ درصد رشد را تجربه کرد تا بازار گواهی سپرده سکه روزهایی طلایی را پشت سر بگذارد.

به این ترتیب، سپرده سکه با ثبت این آمار معاملاتی توانست با در اختیار گرفتن سهم ۹۳ درصدی از ارزش کل معاملات، بازار گواهی سپرده کالایی را قبضه کند.

طی هفته مذکور بیش از یک میلیون و ۲۱۸ گواهی سپرده زعفران نگین نیز به ارزشی بیش از ۱۰۷ میلیارد و ۳۵۸ میلیون ریال معامله شد. در این معاملات نیز تعداد اوراق معامله شده ۱۳ درصد رشد کرد و به لحاظ ارزشی نیز افزایش ۱۵ درصدی برای آن ثبت شد. حجم معاملات گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به حدود ۳۱ هزار ورقه بهادار و ارزش معاملات آن به بیش از دو میلیارد و ۱۹۶ میلیون ریال رسید.

معامله گران همچنین بیش از ۱۹ هزار و ۹۷۵ گواهی سپرده پسته فندقی ۳۲-۳۰ را در حالی معامله کردند که ارزش ۱۵ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریالی برای آن به ثبت رسید.

در پایان گفتنی است ۳۷۸۵ گواهی سپرده زیر سبز نیز به ارزشی حدود یک میلیارد و ۲۲۲ میلیون ریال در حالی خرید و فروش شد که حجم و ارزش معاملات این اوراق به ترتیب ۶۴ و ۶۲  درصد افزایش یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها