پلیمر نساجی

عرضه صادراتی پتروشیمی مارون در حالی امروز به حجم ۸۸ تن محصول پلی پروپیلن نساجی C۳۰S در بورس کالای ایران انجام می شود که کارگزار عرضه کننده این محصول صادراتی، عرضه مذکور را شروعی برای رونق دوباره معاملات پتروشیمی ها در رینگ صادراتی بورس کالا و توسعه بازار مشتریان پتروشیمی مارون عنوان کرد و از مزایای این عرضه صادراتی برای خریداران سخن گفت.

عضو هیات مدیره شرکت کارگزاری خبرگان سهام در خصوص این عرضه به خبرنگار «کالاخبر» گفت: پتروشیمی مارون در حالی امروز ۸۸ تن پروپیلن نساجی C۳۰ در رینگ صادراتی بورس کالا عرضه می کند که عرضه های صادراتی کالاهای پتروشیمی چند سال متوقف شده بود و این عرضه شروعی دوباره برای عرضه های این تالار است.

سیروان امینی افزود: این محصول صادراتی در صنعت نساجی کاربرد داشته و هم در داخل و هم در بازارهای صادراتی مشتریان بالقوه ای دارد. به طوری که همین محصول در رینگ داخلی با استقبال خریداران رو به رو می شود که نشان می دهد برای صادرات آن نیز مزیت وجود دارد. از این رو، انتظار می رود عرضه های صادراتی آن نیز مورد استقبال قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پروپیلن نساجی محصول پرتقاضایی است، در ارزیابی خود از متقاضیان احتمالی و بازارهای هدف این محصول صادراتی اظهار داشت: این محصول صادراتی در ترکیه به عنوان یکی از بازارهای هدف مشتریان بالقوه ای دارد که تمایل به خرید این محصول را دارند و تداوم عرضه های صادراتی این محصول می تواند مورد استقبال خریداران قرار گیرد.

امینی ادامه داد: نکته مهم این است که شناساندن و اطلاع رسانی در خصوص این عرضه ها و شرایط آن به افرادی که طالب خرید این محصول پلیمری هستند، شاید زمان بر باشد. اما به طور قطع می توان گفت که شروع دوباره این عرضه ها نکته ای مثبت بوده و با تداوم این عرضه ها مشتریان خارجی و حتی تجار صادرکننده داخلی می توانند در آینده برنامه ریزی بهتری داشته باشند تا بزودی شاهد استقبال بیشتر خریداران در رینگ صادراتی بورس کالا باشیم. به این ترتیب، تداوم عرضه ها در رینگ صادراتی بورس کالا می تواند در فروش بهتر به شرکت ها کمک کرده و شرایط آسان تری را برای خریداران نیز فراهم آورد.

این کارگزار تاکید کرد: عرضه پتروشیمی مارون می تواند انگیزه ای برای دیگر شرکت ها باشد و اگر تعامل شرکت های پتروشیمی با بورس بیشتر باشد، شاهد رونق معاملات در رینگ صادراتی خواهیم بود. ضمن اینکه عرضه در این بازار زمینه بسیار مناسبی را در شرایط فعلی برای مشتریان فراهم می کند تا نیازی نباشد به صورت مستقیم با تولیدکنندگان وارد مذاکره شوند و یا در مزایدات آنها شرکت کنند؛ چراکه برگزاری این مزایدات نیز محدودیت های خاص خود را دارد.

امینی ادامه داد: در یک مزایده شرکت ها مجبور هستند به تعداد محدودی از مشتریان خاص خود برای حضور درمزایداتشان اطلاع رسانی کنند و این میان مشتریانی که نیاز به یک محصول دارند، ممکن است از مزایدات جا بمانند. اما در بورس کالا همه مشتریان می توانند از برنامه عرضه ها و شرایط آنها مطلع شوند و در فضای رقابتی بورس اقدام به معامله کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام مثبت در شرایط تحریمی و به ویژه در مواجهه با مسائل ارزی و مشکلات مربوط به نقل و انتقالات ارز راهگشاست، گفت: با زیرساخت هایی که طی این سال ها از سوی بورس فراهم شده، انگیزه لازم برای پتروشیمی مارون به عنوان شروع کننده این مسیر ایجاد شده تا با وجود همه محدودیت ها در بحث حمل کالا و نقل وانتقالات ارزی، شرایط برای عرضه های صادراتی دوباره فراهم شود.

این کارگزار کالایی در بیان مزایای عرضه صادراتی محصولات پتروشیمی در بورس کالا گفت: رینگ صادراتی بورس کالا می تواند در توسعه دامنه مشتریان به پتروشیمی مارون کمک کند. حال آنکه در شرایط عادی این مجموعه باید با برگزاری مزایده برنامه فروش خود را به مشتریانش اعلام کند. اما در بورس زمینه لازم فراهم است تا هر خریداری بدون واسطه و در فضای رقابتی اقدام به خرید کالای موردنیاز خود کند. در این شرایط هم صادرکننده داخلی و هم تاجران خارجی می توانند به راحتی از برنامه عرضه ها مطلع شوند و بدون واسطه اقدام به خرید کنند.

به گزارش «کالاخبر»،پتروشیمی مارون امروز ۸۸ تن پلی پروپیلن نساجی C۳۰ را برای تحویل در ۲۳ بهمن ماه امسال با قیمت پایه ۳۳۰۳ درهم و به صورت عمده و اعتباری در رینگ صادراتی بورس کالا روی میز فروش می گذارد و کارگزاری خبرگان سهام کارگزار عرضه کننده این محصول صادراتی بوده و کالا صرفا مختص صادرات و با مقصد آزاد است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها