• ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
  • کد خبر: 3656
تصویر-شاخص-تحلیل-آتی-سکه (2).png

در سررسیدهای دی و اسفند ماه ۹۵ سناریوهای احتمالی پیش بینی می شود که بیانگر روند کلی است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در تحلیل قبلی، (تحلیل آتی سکه تحویل دی ماه ۹۵) در سناریو نزولی به سه اهداف خود رسید، اما شدت ریزش سکه نقدی به علت ریزش بیش از حد اونس، اتی سکه را با ۲۵ هزارتومان تا آخر هفته نزولی کرد.که در سررسید دی ماه این چنین بود و در پایان بازار آخر هفته با قیمت ۱۰۵۵۵۰۰ قیمت خورد.

تحلیل آتی سکه تحویل دی ماه ۹۵

آنچه که در تحویل دی ماه ۹۵ دیگه می شود، روند نزولی قدرتمندی است که هنوز احتمال کاهش بیشتر در آن دیده می شود، اما با سناریوهای این هفته که احتمال رخ دادن آنها دور از انتظار نیست استفاده کنید.

سناریو افزایشی:

چنانچه قیمت به علت کاهش بیشتر قیمت اونس جهانی بعد از کاهش تا سطوح ۱۰۴۷۰۰۰ - ۱۰۴۴۰۰۰ حمایت شود، با شکست ۱۰۴۴۰۰۰ می تواند به هدف ۱۰۴۷۰۰۰ رشد کند و با شکست ۱۰۴۷۰۰۰ و ۱۰۵۰۰۰۰ از پتانسیلی برخوردار می شود که اهداف این پتانسیل ۱۰۵۲۵۰۰ - ۱۰۵۶۰۰۰ و ۱۰۶۲۰۰۰ خواهد بود. اما این سناریو در اول هفته می تواند تا ۱۰۵۶۰۰۰ پتانسیل رشد داشت باشد و در صورتی که اواسط هفته جاری اونس جهانی روند صعودی به خود بگیرد با شکست ۱۰۵۶۰۰۰ احتمال رویت بقیه اهداف پیش بینی می شود.

اهداف شکست ۱۰۵۶۰۰۰ به سمت بالا شامل: ۱۰۶۲۰۰۰ - ۱۰۶۹۰۰۰ - ۱۰۷۶۰۰۰ و ۱۰۸۲۵۰۰ خواهد بود.

سناریو کاهشی:

چنانچه قیمت به علت کاهش بیشتر قیمت اونس جهانی بعد از کاهش تا سطوح ۱۰۴۷۰۰۰ - ۱۰۴۴۰۰۰ و یا حتی با شکست ۱۰۴۴۰۰۰ روبرو شود احتمال کاهش در مرحله اول ۱۰۳۸۰۰۰ و در صورتی که روند کلی سکه نقدی و اونس همچنان نزولی باشد هدف اولیه ۱۰۳۲۰۰۰ پیش بینی می شود.

تحلیل آتی سکه تحویل اسفند ماه ۹۵

آتی سکه تحویل اسفند ماه ۹۵ از شروع تا به حال در یک روند نزولی کانالیزه شده در حال ادامه روند نزولی خود بوده است، که در حال حاضر در اواسط کانالیزه نزولی قرار گرفته، و احتمال ادامه روند پیش بینی می شود، سناریوهای زیر بیانگر ادامه روند نزولی خواهد بود.

سناریو افزایشی:

چنانچه قیمت به علت کاهش بیشتر قیمت اونس جهانی بعد از کاهش تا سطوح ۱۰۷۲۰۰۰ - ۱۰۶۶۰۰۰ کاهش پیدا کند در صورتی که ۱۰۶۶۰۰۰ شکسته شود تا محدوده ۱۰۶۲۰۰۰ ادامه خواهد داد و در صورت حمایت و با درنظر گرفتن شکست ۱۰۶۶۰۰۰ به سمت بالا احتمال پتانسیل مثبت گرفتن در روند و حمایت، احتمال رویت مجدد سطوح ۱۰۷۰۰۰۰ - ۱۰۷۲۰۰۰ پیش بینی می شود.و این پتانسیل را تا ۱۰۷۲۰۰۰ دارد و برای شکست ۱۰۷۲۰۰۰ به رشد اونس جهانی در اواسط هفته جاری نیاز دارد که با شکست ۱۰۷۲۰۰۰ و اطمینان از حمایت با شکست ۱۰۷۶۰۰۰ می تواند سطوح های همچون ۱۰۸۰۰۰۰ - ۱۰۸۳۰۰۰ را داراست

اما با شکست کانالیزنه نزولی و شکست ۱۰۸۳۰۰۰ از پتانسیل مثبت خوبی برخوردار خواهد بود که مقاومت های پیش رو را در دسترس است که شامل : ۱۰۸۷۰۰۰ - ۱۰۹۱۰۰۰ است.

سناریو کاهشی:

چناچه بعد از کاهش در اوایل بازار سطوح های پیش رو حمایت نشود و با اطمینان شکست ۱۰۶۴۰۰۰ و درنهایت شکست ۱۰۶۲۰۰۰ به سمت پایین رخ دهد، احتمال کاهش تا سطوح ۱۰۵۴۰۰۰ - ۱۰۴۷۰۰۰ پیش بینی می شود.و احتمال برگشت از هر دو سطوح دور از انتظار خواهد بود.

 

منبع: طلا چارت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها