شکوری

بعضا شاهد ورود به حوزه قیمت گذاری هستیم که تجربه به وضوح نشان می دهد که قیمت‌گذاری دستوری جز فساد دستاورد دیگری ندارد.

به گزارش «کالاخبر»، رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی و رئیس انجمن مس ایران گفت: رسالت سازمان ایمیدرو توسعه معدن و صنایع معدنی است و باید در سایر بخش‌ها نقش توسعه‌ای خود را ایفا کند.

بهرام شکوری با بیان اینکه از ۲۱ میلیون تن استخراج ‌مس‌ در دنیا، ۲۹۶ هزار تن متعلق به ایران است، افزود: پیش‌بینی بانک‌جهانی از کاهش قیمت مس‌ در دنیا خبر می‌دهد.

شکوری با اشاره به اینکه میزان استخراج فلز روی‌ در دنیا ۱۲ میلیون تن است که سهم‌ایران‌ ۲۵۰ هزار تن‌ است، خاطرنشان کرد:۴۵ درصد تولید شمش روی صادر می‌شود و مازاد تولید وجود دارد با این حال مس و روی‌ جزو فلزاتی هستند که در کوتاه مدت و بلند مدت برای سرمایه‌گذاری مناسب است.

شکوری به وضعیت فلز سرب در کشور اشاره کرد و افزود: سرانه مصرف فلز سرب در ایران ۱.۱ درصد است و این نشانی بر این است که باید توجه بیشتری به این فلز در کشور صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی گفت: توجه به زیرساخت‌ها در تمام دنیا بر عهده دولت‌هاست ولی در ایران‌ فعالان این حوزه نیازمند توجه بیشتری هستند به طوری که بخش‌نامه‌های متعدد دولتی همانند زنجیری به پای تولیدکنندگان است.

وی با تاکید بر اینکه در بحث‌ خام‌فروشی ‌باید توجه بیشتری‌ به محصولات با ارزش افزوده بالا و پایین بکنیم، تصریح کرد:چرا تولیدکنندگانی که مازاد تولید خود را صادر می‌کنند، تنبیه می شوند؟.

شکوری با بیان اینکه ایرادات قانونی بسیاری در زمینه عوارض صادراتی وجود دارد، تاکید کرد: از طرفی بعضا شاهد ورود به حوزه قیمت گذاری هستیم که تجربه به وضوح نشان می دهد که قیمت‌گذاری دستوری جز فساد دستاورد دیگری ندارد.

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی افزود: دولت باید به تشکل‌های صنفی اعتماد کند تا رونق واقعی در کشور ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها