آتی معامله گر آنلاین

در جریان معاملات هفته گذشته بازار قراردادهای آتی بورس کالای ایران ۳۸۷ هزار و ۵۶۱ قرارداد آتی در ۱۰ نماد معاملاتی منعقد شد و ارزش ۴۸۸۵ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریالی در حالی برای این قراردادها به ثبت رسید که این مبلغ نسبت به هفته پیش از آن با رشد ۲۰ درصدی همراه بود؛ حجم معاملات نیز با افزایش ۳۰ درصدی رو به رو شد تا آمار معاملات بازار آتی هفته ای مثبت را پشت سر بگذارد.

به گزارش «کالاخبر»؛ معامله گران در جریان معاملات هفته قبل تعداد ۱۱ هزار و ۴۱۲ قرارداد آتی پسته را منعقد کردند که در نتیجه این معاملات ارزش ۱۱۰۰ میلیارد و ۶۵۲ میلیون ریالی برای دو سررسید بهمن ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ به ثبت رسید.

انعقاد ۳۶۲ هزار و ۶۷۴ قرارداد آتی زعفران نگین در سه سررسید دی و اسفند ماه امسال و اردیبهشت ماه سال آتی نیز در حالی رقم خورد که این سه سررسید بیش از ۷۵ درصد از کل ارزش معاملات هفتگی را از آن خود کردند. به طوری که طی بازه زمانی مذکور، ارزش ۳۶۴۸ میلیارد و ۲۹۳ میلیون ریالی برای این قراردادها به ثبت رسید.

همچنین در سه سررسید مشابه قراردادهای آتی زعفران پوشال معمولی تعداد ۱۳ هزار و ۳۰۷ قرارداد منعقد گردید و ارزش ۱۰۰ میلیارد و ۶۲۶ میلیون ریالی را رقم زد.

معامله گران با انعقاد ۱۶۸ قرارداد آتی زیره سبز برای تحویل در دو سررسید بهمن ۱۳۹۸ و فروردین ماه ۱۳۹۹ نیز ارزش ۵ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریالی را ثبت کردند.

این گزارش می افزاید؛ معاملات این هفته بازار قراردادهای آتی بورس کالای ایران در حالی پایان یافت که اکثر قریب به اتفاق نمادها در سررسیدهای فعال در بازار با رشد همزمان حجم و ارزش معاملات رو به رو بودند و تنها در سررسیدهای دی ماه با توجه به پایان دوره معاملاتی کاهش حجم و ارزش معاملات رقم خورد و سررسید بهمن ماه قرارداد آتی پسته نیز با توجه به نزدیک شدن به زمان دوره تحویل، شاهد افت آمارهای معاملاتی خود بود. اما در سایر سررسیدها معامله گران شاهد رشد حجم و ارزش معاملات قراردادهای آتی بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها