هلدینگ

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه صنایع معادن و فلزات، رشد بازار سرمایه درسال های اخیر را خبری خوب برای جامعه اقتصادی دانست و بر نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و اقبال مردم به این بازار تاکید کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا؛  نشست خبری هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و هلدینگ زرین امروز ششم بهمن ماه در اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران برگزار شد.در این جلسه عزیزاله عصاری ضمن تاکید بر اهمیت رتبه بندی بنگاه های اقتصادی توسط سازمان بورس و اوراق  بهادار اظهار داشت: رتبه‌بندی اعتباری این امکان را برای شرکت‌های با ظرفیت اعتباری قابل قبول فراهم می‌کند که بر پایه شایستگی اعتباری خودشان نسبت به تامین مالی در بازار اقدام کنند. شرکت‌های رتبه‌بندی اعتباری با تعیین رتبه اعتباری برای هر ناشر، کیفیت اعتباری شرکت‌ها را برای بازار آشکار می‌کنند. رتبه‌بندی اعتباری را می‌توان قطعه‌ای مهم از پازل تامین مالی مبتنی بر بازار دانست.

عصاری با اشاره به اینکه هلدینگ صنایع توسعه معادن و فلزات به عنوان پنجمین شرکت بورسی کشور در فاز جدید توسعه همکاری مشترکی با هلدینگ زرین در زمینه اکتشاف و استخراج سرب و روی آغاز کرده است، افزود: در یکی از مجامع چند سال پیش، یکی از سهامداران از من پرسید با توجه شناسایی بیش از ۶۸ ماده معدنی در ایران چرا شما صرفا در سنگ آهن سرمایه گذاری می کنید؟ همانجا من قول دادم در پرتفوی سرمایه گذاری شرکت تنوع ایجاد کنیم که در این مسیر با مطالعه و تحقیق به سرمایه گذاری در فلزات سرب و روی رسیدیم  که ایران از ۹ درصد ذخایر جهانی برخوردار است و با توجه به فعالیت ها و موفقیت های هلدینگ زرین در این زمینه، جوینت ونچری تشکیل دادیم که تا با ایجاد هم افزایی این تعهد را محقق سازیم.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه صنایع معادن و فلزات گفت: دلیل اینکه به حوزه سرب و روی ورود پیدا کردیم، استراتژیک بودن این فلزات در جهان بوده است.در کشور ما منابع خوبی از این فلزات وجود دارد.

وی افزود: در شرایط کنونی تقاضا در مورد این فلزات بیش از تولید است و سرمایه گذاری مطلوبی تلقی می‌شود. با به کارگیری از تکنولوژی‌های ویژه قصد داریم از همه ذخایر کشور در این مسیر استفاده کنیم.

در این جلسه ابراهیم جمیلی مدیرعامل هلدینگ زرین نیز خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در زمینه اکتشاف و استخراج سرب و روی صرفه جویی ارزی بسیاری برای کشور خواهد داشت . در حال حاضر برای ایجاد این شرکت با شرکت صبانور- زیر مجموعه هلدینگ صنایع توسعه معادن و فلزات - وارد عمل شده ایم و می‌توانیم بزرگ‌ترین شرکت سرب و روی در کشور را طراحی و ایجاد کنیم. در این مسیر تیم‌های دانشگاهی و تیمی از شرکت های معدنی در کنار ما هستند.

وی افزود: تا کنون برای این کارخانه دوهزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که اگر قرار بود این سرمایه‌گذاری خارجی باشد، بیش از سه برابر نیاز به سرمایه‌گذاری بود. در این مجتمع هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

جمیلی گفت: تعداد ۱۲ آنومالی در این پهنه شناسایی و ثبت شده است و با توجه به ذخایر غنی آن، ما اولین کارخانه فرآوری سرب و روی را در غرب کشور راه‌اندازی می‌کنیم که با توجه به کاهش هزینه‌های حمل، یک تولید به صرفه خواهد بود.

وی اظهار داشت: ۹۵ درصد صنعت سرب و روی در کشور ما بومی است.ما پیش از این چهار مجتمع را احداث کرده‌ایم و در حال ساخت پنجمین مجتمع هستیم.

مدیرعامل هلدینگ زرین افزود: در این مسیر در حال بومی‌سازی وساخت داخل تجهیزات هستیم. حدود ۹۵ درصد صنعت سرب و روی در کشور بومی است. کیفیت شمش تولید شده ما برابر با استانداردهای جهانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها