103939_391.jpg

حجم معاملات آتی سكه دیروز در بورس كالای ایران به ۱۰هزار و ۶۲۵ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار ۱۱۳ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز یکشنبه هفته جاری رشد ۲۸ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۸ هزار ۲۵۴ قرارداد رسیده بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بازار نقدی و آتی سکه در بورس کالای ایران روز گذشته تحت تاثیر روند رو به پایین دلار و اونس جهانی با روند نزولی قیمت ها رو به رو شدند.

به طوری که دیروز از  پنج سررسید آتی سکه در بورس کالای ایران سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و ۲ هزار تومان معامله شد و افت ۰/۳۹ درصدی را تجربه کرد، همچنین سکه تحویل شهریورماه نیز با کاهش ۰/۳ درصدی به قیمت یک میلیون و۱۳هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و ۲۱هزار تومان معامله شد و با کاهش ۰/۶۲ درصدی رو به رو شد.  از طرفی سکه تحویل دی نیز با ۰/۵۹ درصد افت به قیمت یک میلیون و ۳۶ هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اسفند ماه با نرخ یک میلیون و ۵۲ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۵ درصدی را به ثبت رساند.

همچنین سکه در بازار نقدی طی روز دوشنبه، روند متفاوتی از قیمت ها را تجربه کرد که کارشناسان عامل اصلی آن را روند متغیر بازار جهانی طلا و دلار دانستند، به طوری که سکه در بازار نقدی با ۳ هزار تومان افزایش نسبت به روز یک شنبه با ۹۹۹ هزار تومان  به فروش رسید.

این در شرایطی است که نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی با روند کاهشی قیمت ها  رو به رو شدند.

به این ترتیب طی روز دوشنبه نیم سکه با قیمت ۵۰۸ هزار تومان، ربع سکه با قیمت ۲۷۵ هزار تومان به فروش رسید؛ سکه یک گرمی نیز در محدوده ۱۸۵ هزار تومان معامله شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها