نفت

شرکت بریتیش پترولیوم پیش بینی کرده است که گسترش ویروس کرونا موجب افت ۵۰۰ هزار بشکه ای تقاضای جهانی نفت در ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی می شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از پلاتز، شرکت بریتیش پترولیوم در گزارشی برآورد کرده است که تقاضای جهانی نفت در ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی به علت نگرانی های مربوط به گسترش ویروس کرونا با افت ۵۰۰ هزار بشکه در روز روبرو می شود.

بر اساس این گزارش بریتیش پترولیوم در عین حال پیش بینی می کند که افزایش اعتماد اقتصادی موجب رشد مجدد تقاضای جهانی نفت در ماه های آینده خواهد شد.

به نظر می رسد پالایشگاه های نفت چین به خاطر گسترش ویروس کرونا واردات نفت خام و فرآورده های نفتی را کاهش خواهند داد چرا که فعالیت های صنعتی، حمل و نقل و سایر فعالیت های اقتصادی با افت و رکود روبرو شده است.

برایان گیلواری تحلیلگر ارشد بریتیش پترولیوم در این باره گفت: بی شک ویروس کرونا بر تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ تاثیر خواهد گذاشت. پیش بینی ما این است که تقاضای نفت در ابتدای امسال ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت و به طور کلی تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۰ با رشد ۱.۲ میلیون بشکه ای روبرو خواهد شد، مساله این است که آیا اوپک به دنبال برقراری تعادل خواهد بود یا نه.

وی پیش بینی کرده است که قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که روز دوشنبه به ۵۵ دلار یعنی پایین ترین سطح در یک سال اخیر رسیده، همچنان در کوتاه مدت در سطح ۵۵ دلار باقی بماند ولی تا پایان سال این رقم با افزایش نسبی روبرو خواهد شد.

تجزیه و تحلیل پلاتز نیز نشان می دهد که در بدترین حالت ، ویروس کرونا می تواند در ماه فوریه موجب کاهش ۲.۶ میلیون بشکه در روز تقاضای جهانی نفت شود و این رقم در ماه مارس نیز با افت ۲ میلیون بشکه ای روبرو شود.

در بهترین حالت نیز تقاضای جهانی نفت در ماه فوریه ۹۰۰ هزار بشکه و در ماه مارس ۶۵۰ هزار بشکه کاهش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها