محمدی

رییس سازمان بورس گفت: بازار سرمایه با توجه به تنوع ابزارهای مالی اسلامی می‌تواند حداقل نیمی از نیاز ۳۰ میلیارد دلاری صنعت نفت را از طریق انتشار اوراق بهادار تامین مالی کند.

به گزارش «کالاخبر» شاپور محمدی در کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت گفت: اقدامات زیادی در خصوص تامین مالی نفت در بازار سرمایه انجام شده است به طوری که در سال ۹۴، ۵ هزار میلیارد تومان اوراق برای وزارت نفت و سپس اوراق سلف موازی استاندارد منتشر شد که این نشان می دهد بازار سرمایه در تامین مالی صنعت نفت تجربه دارد.

وی به روش های تامین مالی اشاره کرد وگفت: علاوه بر انتشار اوراق سلف موازی استاندارد، اوراق منفعت، اوراق وکالت، اوراق مرابحه، صکوک استصناع و انواع اوراق مالی اسلامی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد زیرا کشور ما از سایر کشورها در ابزارهای مالی اسلامی و تنوع آن جلوتر است‌.

محمدی با اشاره به اینکه ارزش معاملات بورس انرژی از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: ارزش بالای معاملات بورس از ابتدای سال تاکنون بیانگر آن است که می توان گفت بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه های نفتی ظرفیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار سرمایه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کرده است لذا این بازار می تواند حداقل نیمی از نیاز ۳۰ میلیارد دلاری صنعت نفت را از طریق انتشار اوراق بهادار تامین مالی کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها