• ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
  • کد خبر: 37883
طلا

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تقاضای طلای چین در سال جاری میلادی با افت ۱۰ درصدی روبرو خواهد شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از کیتکو نیوز، تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند که نگرانی های مربوط به ویروس کرونا و نااطمینانی اقتصادی موجب خواهد شد تا واردات طلای چین در سال ۲۰۲۰ با کاهش همراه شود. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افزایش واردات طلای چین در ماه دسامبر موقتی بوده است.

بر اساس این گزارش موسسه Capital Economics اعلام کرده است که آمارهای مثبت واردات ۱۵۰ تن طلای چین در ماه دسامبر تنها یک درخشش موقت در تاریکی است.

Alexander Kozul-Wright تحلیلگر ارشد این موسسه سرمایه گذاری گفت: آمارهای جدید گمرک چین نشان می دهد واردات طلای این کشور در ماه دسامبر سه برابر افزایش داشته ولی به نظر من رشد واردات به خاطر تقاضای فصلی جواهرات در آستانه سال جدید چینی بوده است.

وی افزود: رشد تقاضای طلا در چین ادامه نخواهد داشت که علت اصلی آن کاهش رشد اقتصادی و افزایش قیمت طلا بر مبنای یوان خواهد بود.

وی افزود: پیش بینی می کنیم که افزایش قیمت در بازار داخلی هند و افت رشد اقتصادی چین می تواند موجب افت تقاضای فیزیکی طلا در سال ۲۰۲۰ شود.

این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: حتی اگر ویروس کرونا مهار شود، رشد اقتصادی چین کاهش خواهد یافت. انتظار افزایش چشمگیر واردات طلای چین در آینده نزدیک را نداریم.

بانک گلدمن ساکس پیش بینی خود درباره رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۰ را از ۵.۸ درصد به ۵.۲ درصد کاهش داده است.

تقاضای فیزیکی طلا در چین نخستین بار در ماه می سال گذشته به خاطر افزایش قیمت در بازارهای داخلی با افت چشمگیری روبرو شد و تقاضا در سه ماه دوم ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۲۷ درصد کاهش یافت.

Rhona O’Connell تحلیلگر ارشد موسسه INTL FCStone گفت: تقاضای طلای چین در سال گذشته با ۱۵ درصد کاهش نسبت به ۲۰۱۸ میلادی به ۸۴۸ تن رسیده است. گسترش ویروس کرونا می تواند عامل مهمی برای افت تقاضای فیزیکی طلا در چین طی سال ۲۰۲۰ میلادی باشد. نااطمینانی اقتصادی نیز در نهایت موجب افت رشد اقتصادی در سال جاری خواهد شد.

وی افزود: چین برای رهایی از تبعات منفی ویروس کرونا به زمان نیاز خواهد داشت و پیش بینی من این است که تقاضای طلای این کشور امسال ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت. بخش زیادی از تقاضای طلا در بازار چین به جای آنکه برای سرمایه گذاری باشد، تقاضای فیزیکی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها