حسین شیرزاد

معاون وزیر جهاد گفت: در حال حاضر بیش از ۳۲ درصد از مطالبات زعفران کاران در استان ها پرداخت شده و با رایزنی هایی که با بانک‌ها داشتیم، تا ۱۰ روز آینده این میزان به ۴۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین شیرزاد در جلسه شورای مرکزی صنفی کشاورزی با اشاره به مانده مطالبات زعفران کاران خاطرنشان کرد: وظیفه سازمان تعاون روستایی خرید، انبارش و وضع دستورالعمل‌ها بوده که این عمل را به بهترین شکل ممکن و با ۷۲ تن ذخیره زعفران انجام داده است.

وی افزود: تأمین مالی زعفران خریداری شده با بانک مرکزی و بانک‌های عامل بوده که بخشی از آنها به تعهدات خود عمل نکرده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۳۲ درصد از مطالبات زعفران کاران در استان‌ها پرداخت شده و با رایزنی‌هایی که با بانک‌ها داشتیم تا ۱۰ روز آینده این میزان به ۴۰ درصد خواهد رسید.

شیرزاد گفت: فروش رب فله در بورس کالا برای پرداخت بدهی گوجه کاران در حال اتمام است و در حال حاضر ۹۳ درصد مطالبات آنها پرداخت شده که تا قبل از سال ۹۹ این پرداخت‌ها تکمیل خواهد شد.

وی افزود: در یک سال گذشته مازاد تولید را در محصولات زراعی، دامی و باغی داشتیم که نظام صنفی کشاورزی باید یک ورود مؤثر در این بخش داشته باشد.

وی با اشاره به عوارض صادرات خرما گفت: عوارض صادرات خرما بسیار زیاد است، این عوارض بالای صادراتی، دامنگیر سیستان هم خواهد شد و انتظار ما این است که نظام صنفی این موضوع را از ستاد تنظیم بازار پیگیر شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلار زعفران بورس کالا چیست؟؟ IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
    0 0
    تلگرام بورس نیوز: عضو شورای ملی زعفران: افزایش قیمت زعفران ایران به بیش از 1000 دلار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها