طلا

اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز بر این باورند که روند صعودی قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

به گزارش «کالاخبر»، بازار جهانی طلا در شرایط کنونی با افزایش اعتماد سرمایه گذاران بین المللی روبرو شده و اکثر تحلیلگران و سرمایه گذاران شرکت کننده در نظرسنجی کیتکو نیوز معتقدند که ادامه نگرانی ها درباره ویروس کرونا و تحلیل تکنیکال نشان می دهد روند صعودی قیمت این فلز گرانبها ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش قیمت طلا روز جمعه در پی گسترش نگرانی ها درباره کرونا و افت رشد اقتصادی جهان، به بالاترین سطح خود در ۷ سال اخیر رسیده است.برخی تحلیلگران نیز معتقدند که سیاست های انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا و سایر بانکهای مرکزی بزرگ جهان ادامه خواهد یافت.

چارلی ندوس تحلیلگر ارشد LaSalle Futures Group گفت: اوایل هفته جاری بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باور بودند که نگرانی چندانی درباره کرونا وجود ندارد ولی با نزدیک شدن به پایان هفته، نگرانی ها درباره این ویروس بار دیگر به اوج خود رسیده و موجب پرواز قیمت طلا شده است.

ندوس افزود: به نظر می رسد شرایط بدتر شده است. این مساله در کره و ژاپن نمایان است. شما اخبار بیشتری درباره ضربه به اقتصاد توریسم و سفرها می شنوید.

شرکت اپل نیز به تازگی نسبت به کاهش شدید فروش خود در سه ماه نخست ۲۰۲۰ میلادی هشدار داده است. قیمت طلا به بالاترین سطح خود در ۷ سال اخیر رسیده است.

در نظرسنجی این هفته ۱۵ تحلیلگر ارشد اقتصادی وال استریت شرکت کردند که ۱۴ نفر معادل ۹۳ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده و تنها یک نفر معادل ۷ درصد گفته است قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد.

در عین حال ۱۱۲۱ نفر نیز در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند که ۸۲۰ نفر معادل ۷۳ درصد گفته اند قیمت طلا افزایش خواهد یافت ۱۹۲ نفر معادل ۱۷ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا کاهش خواهد داشت و ۱۰۹ نفر معادل ۱۰ درصد نیز اعلام کردند قیمت تغییری نخواهد کرد.

هفته گذشته ۶۵ درصد تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران مین استریت به افزایش قیمت طلا رای دادند. قیمت طلا تا لحظه انتشار این نظرسنجی به ۱۶۴۵ دلار رسیده که نشانگر رشد ۵۹ دلاری یا ۳.۷ درصدی قیمت است.

Kevin Grady رئیس موسسه سرمایه گذاری Phoenix Futures گفت: من نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته آینده، امیدوار هستم. آمارهای ویروس کرونا در چین بدتر شده و تا زمانی که این آمارها کاهش پیدا نکند، روند صعودی قیمت طلا ادامه خواهد داشت.

افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس سوئیس نیز گفت: قیمت طلا به سوی ۱۶۵۰ تا ۱۶۷۵ دلار حرکت خواهد کرد. اصلاح جزئی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا مناسب خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها