• ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
  • کد خبر: 38089
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و ۶۹ سنت معادل ۲.۹ درصد کاهش به ۵۶ دلار و ۸۱ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که گسترش سریع ویروس کرونا در چند کشور دیگر به جز چین موجب نگرانی سرمایه گذاران نسبت به افت تقاضا برای نفت شده است، قیمت نفت امروز با حدود ۳ درصد کاهش به سمت پایین ترین رقم یک هفته اخیر حرکت کرد.

در حالی که نگرانی ها از تأثیر شیوع ویروس کرونا بر شاخص های اقتصادی افزایش یافته، ارزش شاخص ها در بورس های جهان روند افت خود را تداوم بخشید. تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا طی روزهای اخیر در کشورهای کره جنوبی، ایتالیا و ایران رو به افزایش گذاشته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و ۶۹ سنت معادل ۲.۹ درصد کاهش به ۵۶ دلار و ۸۱ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با یک دلار و ۴۰ سنت معادل ۲.۶ درصد افت به ۵۱ دلار و ۹۸ سنت رسید.

مایکل مک کارتی، تحلیلگر بازار نفت در مؤسسه سی ام سی مارکتس در سیدنی گفت: کاملا روشن است که در اواسط هفته گذشته تحلیلگران تصور می کردند تأثیر ویروس کرونا موقتی خواهد بود و با اقدام بانک های مرکزی جهان خنثی خواهد شد اما از جمعه شب به بعد شاهد بودیم که بازارهای اروپایی و آمریکایی به خبرها در مورد شیوع ویروس کرونا در نقاط دیگر جهان واکنش نشان دادند و اکنون سرمایه گذاران در مورد میزان رشد اقتصاد جهانی که طبیعتاً تحت تأثیر میزان تقاضا برای نفت قرار دارد سوال می کنند.

دولت کره جنوبی در این کشور حالت هشدار اعلام کرده و تعداد موارد ابتلا به کرونا در آن به بالای ۷۰۰ نفر رسیده است. ۷ نفر نیز در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. مقامات ایتالیایی نیز گفتند سومین فرد مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده و تعداد موارد ابتلا به بالای ۱۵۰ نفر رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها