• ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
  • کد خبر: 38113
چین

وزارت بازرگانی چین از کاهش شدید صادرات و واردات این کشور در ماه های ژانویه و فوریه به دنبال گسترش ویروس کرونا خبر داده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: گسترش ویروس کرونا موجب شده تا صادرات و واردات این کشور طی ماه های ژانویه و فوریه با کاهش شدیدی روبرو شود.

دولت چین قصد دارد به منظور حمایت از شرکتها تدابیر بیشتری را اتخاذ کند. یک مقام ارشد وزارت بازرگانی چین گفت: گسترش ویروس کرونا چالش مهم و بزرگی علیه توسعه تجارت خارجی چین به شمار می رود. انتظار ما این است که رشد صادرات و واردات طی ماه های ژانویه و فوریه با افت شدیدی روبرو شود.

در حالی که محدودیت های حمل و نقل همچنان در بسیاری از بنادر چین پابرجاست، بسیاری از شرکتهای چینی برای از سرگیری تولید با چالش روبرو هستند که علت اصلی آن کمبود نیروی کار و مواد خام و اولیه است. برخی شرکتهای چینی نیز قادر به صادرات کالاها و محصولات خود نیستند.

چین بزرگترین صادرکننده کالای جهان به شمار می رود که صادرات ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. تحلیلگران پیش بینی می کنند که شوک ناشی از بحران کرونا می تواند موجب کاهش ۰.۵ درصدی رشد اقتصادی چین در سه ماه نخست امسال شود.

ویروس کرونا می تواند فشار شدیدی را بر بخش خدمات چین وارد کند به خصوص گردشگری و حمل و نقل.

وزارت بازرگانی چین در حال بررسی تدابیر جدید مالی، بیمه ای و مالیاتی برای حمایت از شرکتهایی است که از تبعات ویروس کرونا بیشترین لطمه را دیده اند.

وزارت بازرگانی چین پیش بینی کرده است که شرکتهای خارجی تولید خود را تا پایان فوریه از سر خواهند گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها