آلومینیوم

ظرفیت جهانی تولید آلومینیوم در سال ۲۰۱۹ میلادی ۹۰۰ هزار تن افزایش یافت در این میان بیش از نیمی از افزایش ظرفیت، توسط بحرین ایجاد شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از وب سایت سازمان مطالعات زمین شناسی آمریکاUSGS، ظرفیت تولید جهانی آلومینیوم از ۷۷ میلیون تن درسال ۲۰۱۸ میلادی با رشد ۹۰۰ هزار تنی به ۷۷ میلیون و۹۰۰ هزار تن افزایش یافت. از این میزان افزایش ۴۹۰ هزار تن متعلق به بحرین و ۴۰۰ هزار تن نیز مربوط به رشد ظرفیت تولید آلومینیوم در چین است.

ظرفیت تولید آلومینیوم چین از ۴۴ میلیون در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۹ افزایش یافت و همچنان در جایگاه نخست جهان در ظرفیت تولید این فلز ایستاد. همچنین طی سال گذشته میلادی هند با ظرفیت تولید ۴ میلیون و ۶۰ هزار تن دومین کشور برتر جهان در این زمینه بود.

طی مدت یاد شده، روسیه با ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن و کانادا با ۳ میلیون و ۲۷۰ هزار تن ظرفیت تولید آلومینیوم رتبه های سوم و چهارم جهان را به خود اختصاص دادند.

امارات متحده عربی پنجمین کشور برتر دارای ظرفیت تولید آلومینیوم جهان است که ۲ میلیون و ۷۰۰هزار تن از این ظرفیت را در اختیار دارد. طی سال ۲۰۱۹ میلادی، ایالات متحده آمریکا و کانادا هر یک با دارا بودن یک میلیون و ۷۹۰ هزار تن و یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن ظرفیت تولید این فلز به ترتیب در رتبه های ششم و هفتم جهان جای گرفتند.

طی این مدت، بحرین توانست در ایجاد ظرفیت تولید آلومینیوم از چین پیشی گیرد و در این زمینه بیشترین میزان رشد را به خود اختصاص دهد. این کشور با افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم خود از یک میلیون و ۵۰ هزار تن به یک میلیون و ۵۴۰ هزار تن از رتبه نهم به رتبه هشتم جهان ارتقاء یافت.

این در حالی است که ظرفیت تولید آلومینیوم نروژ در سال ۲۰۱۹ میلادی بدون تغییریک میلیون و ۴۳۰هزار تن به ثبت رسید. اما رشد ظرفیت تولید در بحرین جایگاه آن کشور را از هشتم به نهم تنزل داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها