طلا

در حالی که قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح خود در ۷ سال اخیر رسیده، یک موسسه معتبر مالی بر این باور است که روند صعودی قیمت طلا و نقره ادامه نخواهد یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از کیتکو نیوز، بازار طلا سرمایه گذاران زیادی را جذب کرده و قیمت این فلز گرانبها به بالاترین سطح خود در ۷ سال اخیر رسیده ولی تحلیلگران Capital Economics پیش بینی می کنند که روند صعودی قیمت طلا و نقره چندان ادامه نخواهد یافت.

بر اساس این گزارش Alexander Kozul-Wright تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه Capital Economics تاکید کرد: گرچه قیمت طلا و نقره در کوتاه مدت افزایش خواهد یافت ولی بهبود اوضاع اقتصادی جهان می تواند فشار زیادی را بر قیمت فلزات گرانبها تا پایان سال ۲۰۲۰ وارد کند.

وی پیش بینی کرد که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به ۱۴۰۰ دلار کاهش خواهد یافت. پیش بینی این موسسه مالی نشانگر افت ۱۴ درصدی قیمت طلا تا پایان امسال نسبت به قیمت کنونی است.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: اگر ویروس کرونا مهار شود و رشد اقتصادی جهان بهبود یابد، این مساله موجب کاهش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری و کاهش قیمت طلا و نقره خواهد شد.

این پیش بینی موسسه Capital Economics با متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا هماهنگی زیادی دارد. تعداد زیادی از شرکت کنندگان در نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی جهان تا پایان امسال ابراز امیدواری کرده اند.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: با بهبود رشد اقتصادی جهان، نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا نیز افزایش خواهد یافت و این مساله نیز فشار زیادی بر قیمت طلا وارد خواهد کرد. از سوی دیگر افت تقاضای فیزیکی جواهرات در هند و چین نیز می تواند عامل مهمی برای کاهش قیمت طلا باشد.

وی پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس نقره تا پایان امسال به ۱۶.۵ دلار خواهد رسید. این رقم ۱۰ درصد نسبت به قیمت های کنونی پایین تر است.

البته بهبود اوضاع اقتصادی جهان می تواند موجب رشد تقاضای صنعتی برای نقره شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها