گندم

علیرغم کاهش قیمت، مقدار صادرات گندم روسیه در حال حاضر به بالاترین حد رسیده است و احتمالاً این کشور دوباره برترین صادرکننده گندم جهان خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از راشاتودی، رونق بخش کشاورزی در روسیه کمک می کند این کشور همچنان برترین صادر کننده گندم در سال جاری میلادی باشد.

پیش بینی های اولیه نشان می‌دهد برداشت غلات در ۲۰۲۰ دومین برداشت بزرگ این کشور پس از سال ۲۰۱۷ باشد. روسیه در ۲۰۱۷ در برداشت غلات رکورد زد. ولی متخصصان اشاره می کنند که شرایط جوی از جمله زمستان گرم و بدون برف عاملی منفی برای کشاورزان خواهد بود.

روسیه درسال زراعی ۱۸-۲۰۱۷ ، ۴۰.۴۴۹ میلیون تن گندم به بازارهای جهانی صادر کرد. این رقم در ۱۹-۲۰۱۸ برابر با ۳۵.۲ میلیون تن بود. وزارت کشاورزی روسیه اعلام کرد صادرات گندم این کشور در سال زراعی جاری احتمالاً ۳۶ میلیون تن باشد. متخصصان این صنعت پیش ‌بینی می‌کنند صادرات گندم روسیه بین ۳۲ تا ۴۲ میلیون تن باشد.

ایگور پاونسکی، مدیرعامل مؤسسه بازاریابی استراتژیک در روساگروترانس گفت: به نظر من روسیه دوباره برترین صادر کننده گندم جهان خواهد بود. علیرغم کاهش قیمت، مقدار صادرات روسیه در حال حاضر به بالاترین حد رسیده است.

تولید کشاورزی روسیه ۲۰ درصد طی ۶ سال گذشته افزایش یافته است. این کشور توانسته در سال های اخیر با برداشت فراوان و قیمت جذاب بیش از نیمی از بازار گندم جهان را در اختیار بگیرد و بزرگترین صادر کننده غلات جهان باشد. از اوایل دهه ۲۰۰۰، سهم روسیه در بازار گندم جهان چهار برابر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها