• ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
  • کد خبر: 38244
نفت

قیمت نفت با گسترش سریع ویروس کرونا و نگرانیها از کندی رشد اقتصادی، در معاملات روز جمعه به پایین‌ترین حد خود در بیش از یک سال گذشته رسید و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در بیش از چهار سال اخیر قرار گرفت.

به گزارش «کالاخبر»، بهای معاملات آتی نفت برنت یک دلار و ۳۷ سنت معادل ۲.۷ درصد کاهش یافت و به ۵۰ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید که پایین‌ترین قیمت در ۱۴ ماه گذشته بود. قیمت نفت برنت که روز دوشنبه حدود دو درصد سقوط کرد، از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۱۳ درصد کاهش نشان می دهد که بزرگترین کاهش هفتگی از اواسط ژانویه سال ۲۰۱۶ است.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت یک دلار و ۳۳ سنت معادل ۲.۸ درصد کاهش یافت و به ۴۵ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت آمریکا از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۱۴ درصد کاهش داشته که بزرگترین کاهش هفتگی از ماه مه سال ۲۰۱۱ به این طرف است.

سرمایه گذاران به شدت نگران هستند که این اپیدمی همه گیر شود زیرا این ویروس از مرکز شیوع خود در چین به ۴۶ کشور دیگر رسیده است. موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان از آمار چین بالاتر رفته است. تاکنون بیش از ۲۷۰۰ نفر در چین بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند و ۵۷ مرگ هم در کشورهای دیگر به ثبت رسیده است.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "اکسی کورپ"، قیمتهای نفت به اخبار پیرامون شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان واکنش نشان داده و دچار ریزش شده است.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA نیز در این باره گفت: نفت برنت در پایین ۵۰ دلار در هر بشکه یک سناریوی وحشتناک برای اوپک خواهد بود و ممکن است باعث شود این گروه در نشست آتی خود نوعی واکنش نشان دهد.

بازارهای نفت نسبت به کاهش بیشتر تولید از سوی اعضای اوپک و متحدانشان شامل روسیه امیدوارند.

این گروه که به اوپک پلاس معروف است در حال حاضر یک پیمان کاهش تولید را اجرا می‌کند و قرار است در روزهای پنجم و ششم مارس در وین برای بازنگری سیاست تولید خود دیدار کند.

بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی که به مذاکره با روسیه در خصوص سیاست تولید نفت ادامه می‌دهد، در مارس به دلیل تقاضای کمتر، میزان عرضه نفت به چین را حداقل ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها