طلا

شرکت کنندگان در نظرسنجی کیتکو نیوز بر این باورند که روند صعودی قیمت طلا علی رغم افت شدید روز جمعه ادامه خواهد یافت.

به گزارش «کالاخبر»، اکثر سرمایه گذاران مین استریت در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز به افزایش قیمت طلا رای داده اند ولی در اردوگاه وال استریت اختلاف نظر بر سر مسیر آینده قیمت طلا وجود داشته است.

بر اساس این گزارش ۱۵ تحلیلگر اقتصادی وال استریت در نظرسنجی این هفته شرکت کردند که ۷ نفر معادل ۴۷ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند ۵ نفر معادل ۳۳ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و ۳ نفر معادل ۲۰ درصد نیز گفتند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین نیز ۱۶۱۹ نفر شرکت کردند که ۱۰۷۹ نفر معادل ۶۷ درصد گفتند قیمت طلا طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت. ۳۰۳ نفر معادل ۱۹ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۲۳۷ نفر معادل ۱۵ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییری نمی کند.

در نظرسنجی هفته گذشته ۹۳ درصد تحلیلگران وال استریت و ۷۳ درصد سرمایه گذاران مین استریت به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. گرچه این پیش بینی در اکثر روزهای هفته ای که گذشت درست از آب درآمد ولی قیمت طلا به طور ناگهانی در ساعات پایانی مبادلات روز جمعه با کاهش روبرو شده و به کمتر از ۱۶۰۰ دلار رسیده است.

Kevin Grady رئیس موسسه Phoenix Futures گفت: من هنوز نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته آینده خوشبین هستم. اخبار مربوط به کرونا بدتر خواهد شد و بنابراین فکر می کنم قیمت طلا همچنان صعودی خواهد بود.

Richard Baker سردبیر Eureka Miner’s Report نیز در این باره گفت: کاهش تقاضا در چین و شناسایی سود از سوی برخی سرمایه گذاران عامل اصلی افت قیمت طلا در ساعات پایانی مبادلات روز جمعه بوده است. ولی طلا به زودی به مسیر صعودی بازخواهد گشت.

وی افزود: با توجه به افزایش نااطمینانی درباره تاثیرات منفی کرونا بر اقتصاد آمریکا و اقتصاد جهان، من بر این باورم که قیمت طلا طی هفته آینده روند صعودی را ادامه خواهد داد و مجددا به سطح ۱۶۵۰ دلار خواهد رسید. قیمت طلا در هفته های آینده نیز به ۱۸۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

Adrian Day تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز گفت: قیمت طلا به خاطر بی ثباتی در اقتصاد جهانی با افزایش روبرو خواهد شد.

ولی از سوی دیگر برخی تحلیلگران نگران روند قیمت طلا هستند. Charlie Nedoss تحلیلگر ارشد LaSalle Futures Group در این باره گفت: اعتماد به بازار طلا رو به کاهش است. قیمت طلا اکنون به زیر محدوده حساس ۱۶۲۱ دلاری بازگشته و این مساله موجب خواهد شد تا قیمت اونس تا ۱۵۵۱ دلار ریزش داشته باشد.

Daniel Pavilonis تحلیلگر ارشد موسسه RJO Futures معتقد است که قیمت طلا با تغییر چندانی روبرو نخواهد شد.

وی گفت: با توجه به ریزش شدید بازارهای سهام ، تقاضا برای طلا باید با افزایش روبرو شود ولی بعید است که قیمت در کوتاه مدت با رشد چشمگیری همراه شود. اگر فدرال رزرو آمریکا اقداماتی را برای حمایت از بازار سهام انجام دهد، این مساله در نهایت به نفع طلا نیز خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها