• ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
  • کد خبر: 38287
فولاد

تحلیلگران بر این باورند که تولید فولاد چین طی ماه های آینده به خاطر تاثیرات منفی ویروس کرونا با کاهش روبرو خواهد شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که صنعت فولاد چین طی سال گذشته عملکرد چشمگیری داشت و این روند صعودی تا ژانویه امسال نیز ادامه یافته بود ولی تحلیلگران پیش بینی می کنند که تولید فولاد این کشور طی ماه های آینده به خاطر تبعات منفی ویروس کرونا با کاهش همراه خواهد بود.

تولید فولاد چین طی ماه گذشته با رشد ۷.۲ درصدی روبرو شد آن هم علی رغم تعطیلات سال جدید چینی و محدودیت های اعمال شده به خاطر ویروس کرونا. چین بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان است.

Myles Allsop تحلیلگر موسسه یو بی اس گفت: ذخایر تجاری فولاد به سطح بی سابقه ای افزایش یافته و سودآوری صنعت فولاد چین کاهش یافته است. پیش بینی می شود این مساله موجب کاهش تولید فولاد چین طی هفته ها و ماه های آینده شود.

China Baowu Steel Group بزرگترین تولیدکننده چین نیز پیش بینی می کند تولید فولاد این کشور در سه ماه نخست امسال با افت ۵ درصدی روبرو خواهد شد.

تولید فولاد چین در ماه ژانویه امسال به بیش از ۸۴.۳ میلیون تن رسید و نقش مهمی در افزایش ۲.۱ درصدی تولید جهانی فولاد به ۱۵۴.۴ میلیون تن داشته است. تولید فولاد سایر کشورهای جهان در این مدت با افت ۳ درصدی روبرو شده است.

به نظر می رسد یکی از عوامل مهم افزایش تولید فولاد چین در ماه ژانویه این بوده است که تعدیل تولید در کارخانه های فولادسازی نیاز به زمان بیشتری داشته است. علت دیگر نیز آن بوده است که چین طی ماه های گذشته مقدار زیادی مواد خام و اولیه مثل سنگ آهن ذخیره کرده است ولی مشکلات و محدودیت های مربوط به حمل و نقل موجب کاهش سریع ذخایر شده است. وقوع طوفان استرالیا نیز عامل مهم دیگری برای شرکتهای فولادی چین بوده که قادر به دسترسی به مواد خام و اولیه نبوده اند.

سایر تولیدکنندگان بزرگ فولاد جهان نیز با افت تولید روبرو شده اند: هند ۳.۲ درصد ژاپن ۱.۳ درصد و اتحادیه اروپا ۴.۹ درصد.تولید فولاد آمریکا نیز با رشد ۲.۵ درصدی روبرو شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها