• ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
  • کد خبر: 38361
طلا

به دنبال تقویت احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی جهان جهت مقابله با تبعات منفی شیوع ویروس کرونا، قیمت طلا روز سه شنبه شاهد افزایش بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، به دنبال تقویت احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی جهان جهت مقابله با تبعات منفی شیوع ویروس کرونا، قیمت طلا روز سه شنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۵۹۲ دلار و ۷ سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا هم امروز به ۱۵۹۴ دلار و ۲۰ سنت رسید. تجار در حال گمانه زنی در مورد اقدامات محرک اقتصادی مهمی توسط فدرال رزرو آمریکا از ماه جاری میلادی هستند. همچنین احتمال اقدامات پولی انبساطی از سوی سایر بانک های مرکزی جهان قوت گرفته است.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرده، اقتصاد جهان در سال جاری میلادی تنها ۲.۴ درصد رشد خواهد داشت که کمترین میزان از سال ۲۰۰۹ تاکنون است.

بانک مرکزی اروپا روز دوشنبه به جمع سایر بانک های مرکزی جهان پیوست که از آمادگی خود برای مقابله با تهدیدات فزاینده شیوع کرونا خبر داده اند. کاهش نرخ بهره می تواند موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شود.

در حالی که ویروس کرونا در خارج از چین به شکل سریع تری در حال شیوع است و تعداد کشته ها در منطقه سیاتل امریکا به ۶ نفر رسیده، تعداد موارد جدید ابتلا در چین به ۱۲۵ نفر رسیده است.

آمارهای منتشر شده در روز دوشنبه نشان داد، فعالیت های تولیدی کارخانجات آمریکایی در ماه فوریه کند شده و میزان ثبت سفارشات جدید کاهش یافته است. این آمارها نشان دهنده نگرانی ها از احتمال اختلال در زنجیره عرضه کالاها در اثر شیوع ویروس کروناست.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز دوشنبه با ۰.۳ درصد کاهش به ۹۳۱.۰۱ تن رسید. قیمت فلز پالادیوم هم امروز با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۴۵۱ دلار و ۴۶ سنت رسید. قیمت پلاتین هم با ۱.۲ درصد رشد به ۸۷۰ دلار و ۹۹ سنت رسید. نقره هم نیم درصد رشد داشت و به ۱۶ دلار و ۸۱ سنت در هر اونس رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها