• ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
  • کد خبر: 38365
طلا

بانک آمریکا Bank of America در تازه ترین تحلیل خود پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی بالاتر از ۱۷۰۰ دلار خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از کیتکو نیوز، Michael Widmer تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها در Bank of America گفت: تقاضای مکان امن سرمایه گذاری و کاهش نرخ بهره اوراق قرضه می تواند عامل مثبتی برای قیمت طلا باشد.

وی در ادامه افزود: اگر کرونا به یک اپیدمی جهانی تبدیل شود، شاهد افزایش قیمت طلا تا ۲۰۰۰ دلار خواهیم بود.

این تحلیلگر اقتصادی در عین حال تاکید کرد: گسترش ویروس کرونا می تواند به یک دردسر بزرگ نیز برای طلا تبدیل شود چرا که تعداد مبتلایان به اوج خود رسیده است. باید در نظر داشت که پیش بینی صعودی ما درباره قیمت طلا لزوما مبتنی بر ویروس کرونا نبوده است. در واقع بر این باوریم که قیمت طلا می تواند به خاطر نیروهای ساختاری متعددی با افزایش روبرو شود.

وی افزود: ما به جای تمرکز بر کرونا، توجه بیشتری را به رشد اقتصادی جهان معطوف کردیم. جنبش ضد جهانی سازی می تواند یک عامل مهم برای فشار بر رشد اقتصادی جهان باشد. ادامه جنگ تجاری بین آمریکا و چین نیز بر رشد اقتصادی فشار وارد می کند. این جنگ تجاری موجب شده تا نااطمینانی درباره سیاست اقتصادی جهان به بالاترین سطح در ۳۰ سال اخیر برسد.

نااطمینانی درباره رشد اقتصادی جهان موجب خواهد شد تا بانکهای مرکزی به اجرای سیاست های انبساطی پولی همچنان ادامه دهند. پیش بینی بانک آمریکا نشان می دهد نرخ بهره اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا تا پایان امسال به ۱.۸۰ درصد خواهد رسید.

ویدمر افزود: ادامه روند نزولی بهره اوراق قرضه می تواند موجب تقویت بیشتر قیمت طلا شود. عامل دیگر مثبت برای قیمت طلا، عزم بانکهای مرکزی کشورهای نوظهور برای کاهش سهم دلار در ذخایر ارزی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها