شاپور

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به مناسبت پنجمین سالروز راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی کالاخبر گفت: فرهنگ سازی که از طریق رسانه ها انجام می شود، در گسترش فعالیت بورس ها طی سال های گذشته بسیار موثر بوده است. در این زمینه معتقدم در برهه فعلی بخشی از رسالت آشنایی همه کشاورزان با بورس کالا و ابزارهای مالی بر عهده سایت های تخصصی بازار سرمایه همچون کالاخبر است تا کارکردهای بورس کالا به زبانی ساده برای کشاورزان کشور تشریح شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به مناسبت پنجمین سالروز راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی کالاخبر در خصوص نقش سایت های خبری تخصصی فعال در حوزه بازار سرمایه به «کالاخبر» گفت: سازوکار معاملاتی بورس کالا به گردش کالاهای مختلف و مواد اولیه در کشور به صورت کاراتر، شفاف تر و سالم تر کمک می کند و در این میان رسانه تخصصی که رسالتش فرهنگ سازی و شناساندن بهتر و دقیق تر مزایای بازارهای کالایی متشکلی مثل بورس کالا و بورس انرژی است، وظیفه حساس و مهمی در حوزه اطلاع رسانی بر دوش دارد.

شاپور محمدی در خصوص لزوم توسعه فعالیت های اطلاع رسانی و نقش رسانه های تخصصی در ترویج فرهنگ سرمایه گذاری و آشنایی با کارکردهای بازار سرمایه عنوان کرد: همه می دانیم از زمانی که زعفران وارد بورس کالا شد، لازم بود که کشاورزان نیز با بورس کالا آشنا شوند؛ با ورود زیره و پسته به بورس نیز این نیاز بیشتر احساس شد تا عموم کشاورزان با این بازار و مکانیسم های معاملاتی آن آشنایی پیدا کنند. این موضوع برای کل بخش کشاورزی از جمله فعالان بازار گندم، ذرت و ... صادق است و معتقدم بخشی از رسالت آشنایی کشاورزان با بورس و ابزارهای مالی بر عهده سایت های تخصصی بازار سرمایه همچون کالاخبر است تا کارکردهای بورس کالا به زبانی ساده برای کشاورزان کشور تشریح شود.

وی تاکید کرد: فرهنگ سازی که از طریق رسانه ها انجام می شود، در گسترش فعالیت بورس ها طی سال های گذشته بسیار موثر بوده است به عنوان مثال حتما اطلاع رسانی مستمر رسانه ها در خصوص مزایای کشف واقعی قیمت کالاها در تقابل عرضه و تقاضا که در مکانیسم بورس کالا محقق می شود در نوع نگاه مسوولان ارشد اقتصادی اثرگذار بوده است. همچنین این اطلاع رسانی در رشد بازیگران بازارها و پذیرش شرکت ها و کالاها نیز موثر بوده و از این رو تقویت رسانه های تخصصی برای انتقال بهتر و ساده تر مفاهیم لازم است.

وی در پایان با ارزیابی مثبت از عملکرد کالاخبر طی ۵ سال گذشته و زحمات ارزشمند این مجموعه در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی گفت: امیدوارم شاهد توسعه بخش بازار سرمایه رسانه های کشور در کنار سایت های تخصصی همچون کالاخبر که زمینه بورس های کالایی فعال است، باشیم چراکه عملکرد همزمان این سایت ها در کنار شبکه های مجازی و استفاده از بسترهای چند رسانه ای به ترویج فرهنگ سرمایه گذاری و اطلاع رسانی در بازار سرمایه کشور کمک ویژه ای می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها