محتشمی پور

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران در خصوص عرضه سیمان سفید در بورس کالا گفت: با وجود آنکه ستاد تنظیم بازار صادرات سیمان سفید کشور از طریق بورس کالا را تصویب و این مصوبه به گمرکات کشور نیز ابلاغ شده است، ولی تاکنون اقدام عملی از سوی تولیدکنندگان سیمان برای اجرای این مصوبه صورت نگرفته است.

به گزارش «کالاخبر» ؛ «رضا محتشمی پور» امروز (سه‌شنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر عرضه سیمان سفید در بورس کالا جلسات لازم در این خصوص برگزار و بورس کالا آمادگی کامل خود برای اجرای آن را اعلام کرده ولی هنوز مراحل پذیرش و عرضه کالا در بورس کالا از سوی تولید کنندگان سیمان صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مصوبه ستاد تنظیم بازار یک الزام مقرراتی است و باید صورت بگیرد که با توجه به ابلاغ این موضوع به تولیدکنندگان و انجمن سیمان، باید دید اقدام فعالان این بخش برای پذیرش محصول در بورس چه زمانی انجام می شود.

محتشمی پور در پایان تاکید کرد که همه زیرساخت های لازم برای عرضه سیمان سفید در بورس کالا مهیاست و منتظر پذیرش این محصول از سوی تولیدکنندگان هستیم.

به گزارش ایرنا، براساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار در خصوص ساماندهی صادرات سیمان، صادرات سیمان سفید کشور از ۱۵ اسفند ماه امسال صرفا با ارائه گواهی خرید از رینگ صادراتی بورس کالای ایران امکانپذیر است.

همچنین سعید عباسپور مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به مدیر کل دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تصمیم جدید کارگروه تنظیم بازار در راستای ساماندهی صادرات سیمان سفید بر لزوم ابلاغ آن به تمام گمرکات کشور تاکید کرده است.

در این نامه اعلام شده است در راستای اجرای مفاد بند ۴ صورتجلسه ۳۰ دی ماه ۹۸ تصمیمات هفتاد و پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار ابلاغی مورخ ۷ بهمن ۹۸، معاونت بازرگانی داخلی وزارت متبوع در خصوص ساماندهی صادرات سیمان سفید به اطلاع می رساند که صادرات سیمان سفید از ۱۵ اسفند ماه صرفا با ارائه گواهی خرید از رینگ صادراتی بورس کالای ایران امکانپذیر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها