مس

کارخانه های مس جهانی حدود ۲۱.۹ میلیون تن مس تصفیه شده طی ۱۱ ماهه ۲۰۱۹ میلادی، تولید کردند.

به گزارش «کالاخبر»،جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG) نشان می دهد شرکت های جهانی تولید مس از ابتدای ماه ژانویه تا پایان نوامبر ۲۰۱۹، حدود ۲۱ میلیون و ۸۹۸ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۲۱ میلیون و ۹۹۸ هزار تن بود که نشان دهنده کاهش ۴۵ صدم درصدی است.

ظرفیت کارخانه های مس تصفیه شده طی ۱۱ ماهه سال گذشته میلادی به ۲۶ میلیون و ۳۷۶ هزار تن رسید که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی (۲۵ میلیون و ۵۶۶ هزار تن)، ۳.۲ درصد افزایش نشان می دهد.

افزایش ظرفیت معادن مس جهانی و کاهش تولید آنها

بنا به این گزارش، شرکت های مس جهانی طی ۱۱ ماهه ۲۰۱۹، حدود ۱۸ میلیون و ۶۴۲ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۸ میلیون و ۷۴۵ هزار تن بود که حاکی از کاهش حدود ۵۴ صدم درصدی میزان تولید است.

از این میزان، ۱۰ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۱۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۱۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۹۷۹ هزار و ۵۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۶۵۶ هزار و ۷۰۰ تن «اروپا» و ۹۵۶ هزار و ۹۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

همچنین، ظرفیت معادن مس جهانی از ابتدای ژانویه تا پایان نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی، ۲۲ میلیون و ۶۶۳ هزار تن شد که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی (۲۲ میلیون و ۵۶۲ هزار تن)، حدود ۴۵ صدم درصد افزایش یافت.

افزایش اندک قیمت جهانی مس

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس که در ماه گذشته میلادی به دلیل انتشار ویروس کرونا و کاهش فعالیت های اقتصادی چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده مس در جهان به حدود ۵۶۰۴ دلار در تن رسیده بود، در روزهای اخیر به حدود ۵۶۳۶ دلار در تن رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها