• ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
  • کد خبر: 38535
طلا

در حالی که ویروس کرونا که منشا آن از چین بوده هنوز بسیاری از کشورهای دنیا را درگیر خود کرده، چشم بادامی ها شگفتانه دیگری را مطرح کردند: آنها در حال خرید معادن طلا در سرتاسر جهان هستند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از  سایت طلا ، چین در ادامه تلاش های خود با چشم انداز آینده، در حال خریداری و جمع آوری منابع طبیعی بسیار زیادی برای خویش است؛ منابعی که حتی در سرزمین های بسیاری دورتری از خاک چین قرار دارند. هیچ کشوری مانند چین حاضر نیست برای دسترسی آیندگان خود به منابع طبیعی آنهم در مقیاس وسیع،‌ دست به چنین اقدامی بزند.

طلا یکی از منابع طبیعی محسوب می شود اما در عین حال، فلزی باارزش و گرانبهاست که آن را فراتر از کاربردهای صنعتی، مورد توجه قرار داده است. برخورداری از معادن طلا روشی موثر برای دسترسی به ذخایر طلای این معادن در آینده است. هر چه قیمت طلا بالا می رود ارزش طلای موجود در زمین این معادن نیز روند صعودی را طی می کند.

در سال ۲۰۱۹، رقم بی سابقه ۳۰.۵ میلیارد دلاری در زمینه ادغام و دستیابی تولیدکنندگان طلا در سراسر دنیا، هزینه شد. طی یک دهه گذشته،‌ در حالی که قیمت طلا رشد کنونی را نداشت،‌ شرکت های چینی فعال در حوزه طلا در پی خریداری معادن طلا  و شرکت های معدنی بودند. چینی ها دقیقا همین کار را پیش از این نیز در خصوص سایر فلزات و منابع طبیعی انجام داده اند.

شرکت های چینی فعال در حوزه طلا به صورت کاملا پویا به دنبال کسب دارایی های طلا در سطح بین الملل بوده تا زنجیره تامین آتی خود را تضمین کنند. آنها همچنین با این کار وابستگی کشور خود را به دلارهای آمریکا کاهش داده و یا آن را به یوآن جایگزین می کنند.

چین در حال حاضر برترین کشور تولید کننده طلا در دنیاست! این کشور در سال ۲۰۱۸،  ۳۹۹.۷ تن (۱۲ درصد) از ۳. ۳۳۲ تن تولید طلا در کل دنیا را به خود اختصاص داده است. پیش بینی می شود تا زمانی که مردم جهان متوجه این مساله شوند، چینی ها همچنان به خرید معادن طلا با هر قیمت پول کاغذی،‌ ادامه خواهند داد.

در اوایل اکتبر ۲۰۱۹، چندین شرکت چنیی تلاش کردند یک معدن طلا در کانادا را خریداری کنند اما معامله آنها به نتیجه نرسید و شکست خورد. شرکت های فعال و علاقمند چینی برای این نوع خریدها شامل  China National Gold, Shandong Gold, Zijin Mining. این سه شرکت، یا دولتی بوده یا تحت حمایت های دولت قرار دارند و یا شرکت های تجاری عمومی هستند.

معاون اجرایی شرکت بین المللی منابع طلای چین، بازوی خارج از کشور شرکت ملی طلای چین، در مجمع طلای دنور در سپتامبر ۲۰۱۹ گفته بود:‌ شرکت من به دنبال تمامی فرصت ها برای خریداری(منابع طلا) به روش های تهاجمی است. آنها شرکت هایی را هدف می گیرند که در مراحل عملیاتی بوده و دامنه قیمتی آنها نیز ۱ تا ۲ میلیارد دلار است.

در نوامبر ۲۰۱۹، شرکت  Zijin Mining  دارایی های مس و طلای فریپورت مک مورن در صربستان را با قیمت ۳۹۰  میلیون دلار خریداری کرد. این شرکت سپس در ماه دسامبر اعلام کرد که شرکت «طلای قاره» را به قیمت ۱.۳ میلیارد دلار خریداری کرده است. طلای قاره شرکتی کانادایی است که دارایی هایش در کلمبیا قرار دارد. بسیاری از شرکت های چینی معاملات موجود یا اتحادهای ساختاری با شرکت های طلای خارج از این کشور دارند.

یکی از نمونه ها، شرکت معدن طلای «باریک گلد و شاندونگ» است.  این شرکت تابعه گروه طلای شاندونگ محسوب می شود. در آوریل ۲۰۱۷ ، شاندونگ گلد ۵۰ درصد سود معدن ولادارو باریک در آرژانتین را به قیمت ۹۶۰ میلیون دلار خرید. سپس در سال ۲۰۱۸ هر دو شرکت ۳۰۰ میلیون دلار در سهام یکدیگر سرمایه گذاری کردند. شاندونگ از بزرگترین تولیدکنندگان طلا در چین است و وظیفه دارد که یکی از ده تولیدکننده برتر جهان شود.

سایر شرکت های بین المللی باید بدانند اگر می خواهند در عرصه رقابت باقی بمانند باید برنامه های آینده خود را اکنون تدوین کنند؛ نه فقط برای ذخایر طلای خود، بلکه این اقدام برای سایرفلزات گرانبها و صنایع دیگر ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها