نفت

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساچز هشدار داد جنگ قیمتی که به راه افتاده، می‌تواند قیمت نفت را تا بین ۲۰ تا ۳۰ دلار در هر بشکه پایین بیاورد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بلومبرگ، بانک سرمایه گذاری گلدمن ساچز هشدار داد جنگ قیمتی که اوپک و روسیه به راه انداخته اند می‌تواند قیمت نفت را تا بین ۲۰ تا ۳۰ دلار در هر بشکه پایین بیاورد.

تحلیلگرانی مانند دامین کوروالین در یادداشتی نوشتند قیمت نفت خام برنت احتمالاً تا ۲۰ دلار در هر بشکه سقوط می کند. این بانک آمریکایی اعلام کرد این اقدام اوپک و روسیه دورنمای بازارهای نفت و گاز را کاملاً تغییر می دهد. گلدمن ساچز پیش بینی خود از قیمت نفت در سه ماهه دوم و سوم سال جاری میلادی را تا ۳۰ دلار در هر بشکه پایین آورد.

تحلیلگران می گویند: به عقیده ما جنگ قیمت اوپک و روسیه صراحتاً در این هفته آغاز شده است. پیامد این جنگ برای بازار نفت از نوامبر ۲۰۱۴ هم تیره و تار تر است چون کاهش شدید تقاضای نفت به خاطر شیوع ویروس کرونا اوضاع را بدتر می کند.

اوپک و متحدانش نتوانستند در هفته گذشته برای ادامه کاهش تولید به توافق برسند، به این ترتیب یک جنگ قیمت آغاز شد که شرایط بد قیمت نفت را بدتر میکند. عربستان سعودی قیمت رسمی فروش نفت خود را پایین آورد و قرار است تولید خود را تا ۱۰ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۴ دلار و ۲۵ سنت معادل ۳۱.۵ درصد سقوط به ۳۱ دلار و ۲ سنت رسید. این بیشترین درصد افت قیمت نفت برنت در طی یک روز از زمان آغاز جنگ اول خلیج فارس در ۱۷ ژانویه ۱۹۹۱ به شمار می رود. قیمت نفت برنت اکنون به پایین ترین رقم از ۱۲ فوریه ۲۰۱۶ تاکنون رسیده است. قیمت نفت برنت سپس با اندکی تعدیل به ۳۵ دلار و ۷۵ سنت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها