بورس مسکو

بورس مسکو (MOEX) در ۱۹ دسامبر ۲۰۱۱ با ادغام بورس معاملات ارزی بین بانکی (MICEX) و بورس RTS روسیه که خود در ابتدای دهه ۹۰ میلادی راه اندازی شده بودند، تشکیل و فعالیت های معاملاتی خود را تحت نام Moscow Exchange Group ادامه داد.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»؛ بورس مسکو در سال ۲۰۱۳ از طریق پذیره نویسی به بازار بورس عرضه شد و تبدیل به شرکت سهامی شد. عمده سهام این بورس تا سال ۲۰۱۶ متعلق به بانک مرکزی روسیه بود اما به موجب الزام قانونی عدم سهامداری بانک مرکزی در بورس های این کشور، بانک مرکزی روسیه سهام خود در این بورس را واگذار نمود.

بررسی ها نشان می دهد که یکی از جذابیت های بورس مسکو امکان تحویل فیزیکی در قراردادهای آتی طلا است. بورس مسکو دارای بخشی به نام بازار تحویل فیزیکی است که علاوه بر انجام معاملات نقدی وظیفه تحویل در قراردادهای آتی را هم بر عهده دارد. همچنین یکی از بخش های کلیدی بورس مسکو بازار معاملات ارزی آن است. اهمیت این بخش در این است که بانک مرکزی روسیه کلیه سیاست های پولی و ارزی خود را از طریق زیرساخت این بورس اعمال و نقدینگی ارزی لازم را از طریق معاملات بازخرید و معاملات سوآپ ارزی به بازار تزریق و در اختیار فعالان اقتصادی قرار می دهد.

بورس مسکو بسته به نوع متقاضیان ارز اعم از مشتریان داخلی و یا خارجی بسته ای از محصولات ارزی را برای پوشش ریسک شرکت ها و موسسات تجاری ارائه می کند. به گزارش «کالاخبر» در سال ۲۰۱۴ روزانه بطور متوسط بیش از ۲۲ میلیارد دلار قرارداد ارزی در این بورس مبادله و تسویه گردیده است. ارزش معاملات بورس در سال ۲۰۱۸ به رقم ۸۳۴ هزار میلیارد روبل معادل ۱۳۵۰۰ میلیارد دلار رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها